Kosma Szczepaniak| 

Bon turystyczny dla przedsiębiorców. Jak zarejestrować się do programu?

0

Od soboty 25 lipca ruszyła możliwość dołączenia do programu związanego z Polskim Bonem Turystycznym. Podmioty turystyczne muszą dopilnować niezbędnych formalności, aby osoby z bonem mogły go u nich wykorzystać.

Bon turystyczny dla przedsiębiorców. Jak zarejestrować się do programu?
W jaki sposób dołączyć do programu PBT? (Getty Images, Stuart Franklin)

Bon turystyczny po wielu zmianach w końcu oficjalnie zaczął obowiązywać. Ostatecznie dodatkowe świadczenie w wysokości 500 złotych będzie przysługiwało rodzicom dzieci do lat 18. O pomoc socjalną mogą także starać się opiekunowie dzieci niepełnosprawnych oraz rodzice pracujący poza granicami Polski.

Dla osób uprawnionych do skorzystania z programu mamy dobrą informację. Aby skorzystać z bonu na wakacje nie trzeba będzie składać żadnych dodatkowych wniosków. Obowiązkowe będzie natomiast posiadanie profilu w systemie PUE ZUS. Do tego celu konieczny jest m.in. profil zaufany, który można w szybki sposób założyć poprzez bankowość elektroniczną.

Ruszyła rejestracja podmiotów. O czym należy pamiętać?

Polski Bon Turystyczny będzie obowiązywał w miejscach, które do programu przystąpią. Dlatego, jeżeli jesteś właścicielem obiektu noclegowego bądź organizujesz wycieczki turystyczne przykładowo nad morzem czy w górach, należy odpowiednio wcześniej dopilnować pewnych formalności.

Te są możliwe do dopełnienia wyłącznie na platformie PUE ZUS już od 25 lipca. Po zalogowaniu się na swoje indywidualne konto konieczne jest wypełnienie stosownego oświadczenia. Można je znaleźć pod nazwą „Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny” (PBT).

Oświadczenie PBT można przekazać wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem PUE ZUS. Oświadczenie jest dostępne w sekcji [Ogólny], w menu bocznym, w zakładce [Podmiot turystyczny] - czytamy w oficjalnym komunikacie ZUS.

Osoba, która złoży oświadczenie zostanie managerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS. W sekcji [Ogólny], w zakładce [Podmiot Turystyczny] [Lista podmiotów turystycznych] manager może dodać kolejnych managerów do obsługi podmiotu turystycznego.

Aktualnie manager ma również możliwość:

  • zmiany danych podmiotu turystycznego,
  • złożenia rezygnacji z udziału w programie,
  • ponownej rejestracji podmiotu turystycznego po rezygnacji,
  • dodania lub usunięcia recepcjonisty czyli osoby obsługującej płatności bonem.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić