Ekspedientka pyta o kod pocztowy. Czy to legalne? Odpowiedź eksperta

Robiąc zakupy w marketach budowlanych lub w spożywczych dyskontach słyszymy to pytanie. Często wtedy zastanawiamy się: po co właściwie ekspedientkom obsługującym kasy w marketach potrzebny jest nasz kod pocztowy? Wątpliwości rozwiewa ekspert.

Pytanie o kod pocztowy przy kasie w markecie, to częsta praktykaPytanie o kod pocztowy przy kasie w markecie, to częsta praktyka
Źródło zdjęć: © pexels | Gustavo Fring

W dobie RODO, ochrony danych osobowych i skomplikowanych procedur dotyczących wrażliwych informacji na nasz temat, odwieczne pytanie pracowników i pracowniczek obsługujących kasy w dużych sieciowych sklepach może zaskakiwać. Prośba o podanie kodu pocztowego często wytrąca nas z letargu gdy stoimy w kolejce z koszykiem pełnym produktów i jedyne o czym marzymy, to szybki powrót do domu.

Zaskoczeni tym pytaniem często zastanawiamy się: jakie właściwie informacje na nasz temat, dzięki kodom pocztowym przypisanym naszemu miejscu zamieszkania właściwie dostaje sklep?

Po pierwsze: Catchment area

To dzięki kodom pocztowym wiadomo, z jakiego obszaru pochodzą klienci chętnie odwiedzający daną placówkę handlową. To bardzo tania metoda, która skutecznie pozwala zaplanować marketerom dystrybucję gazetek reklamowych, które trafią do skrzynek potencjalnych klientów danego sklepu. Precyzyjne określenie takiego obszaru pozwala też planować kampanie online, choć są one obarczone sporym ryzkiem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sklepy vintage przeżywają oblężenie. Odwiedziliśmy jeden z nich

Jakim? Klienci coraz mniej chętnie dzielą się informacjami na swój temat, a kod pocztowy nie jest samą w sobie daną osobową, więc poproszeni o niego przy sklepowej kasie, często mijamy się z prawdą, wymyślając przypadkowe cyfry.

Dzieje się tak także dlatego, że w trosce o nasze bezpieczeństwo nie chcemy ujawniać jakichkolwiek informacji o sobie przypadkowym osobom. Czy słusznie? Marcin Augustyniak, Client Director of Data Tank w firmie Selectivv: na łamach portalu dlahandlu.pl wyjaśnia:

Podawanie kodu pocztowego w sklepie nie generuje żadnych zagrożeń, a wręcz może prowadzić do zwiększenia jego wiedzy na temat oferty placówki handlowej (przy bardziej precyzyjnej geograficznie komunikacji), natomiast z punktu widzenia sieci handlowych może stanowić jeden z ważnych elementów pozyskiwania informacji na temat odwiedzających poszczególne sklepy - tłumaczy ekspert.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało