Ile zarabia kierowca ciężarówki? Polska na szarym końcu

48

Wynagrodzenie w firmach na stanowisku "Kierowca samochodu ciężarowego w Polsce" mieści się w przedziale 4150-7250 PLN brutto, natomiast kierowcy międzynarodowi mogą liczyć na nieco wyższe stawki. Dużo więcej można zarobić jednak w innych krajach, pracując na tym samym stanowisku.

Ile zarabia kierowca ciężarówki? Polska na szarym końcu
Ile zarabia kierowca ciężarówki? Polska na szarym końcu (Pixabay)

Kierowca ciężarówki to zawód, który cieszy się coraz mniejszym powodzeniem. Młodzi ludzie coraz częściej po prostu nie godzą się na trudy życia w trasie i częstą rozłąkę z rodziną. Chcieliby, chociaż co kilka dni spędzać trochę czasu w domu, a przy kursach na dłuższych trasach nie zawsze jest to możliwe. Na brak kierowców wpływają także wymagania związane z uzyskiwaniem kwalifikacji.

Zachęcające nie są także pensje, mimo iż w ostatnich latach nastąpiły w tej materii spore podwyżki. Jak wyliczył portal e100.eu, średnia kwota wynagrodzenia za dzień pracy to około 300-500 złotych. W niektórych przedsiębiorstwach (głównie we wschodnich rejonach Polski) płace kierowców nie przekraczają natomiast 4000 złotych netto.

Łącznie szacuje się, że wynagrodzenie w firmach na stanowisku "Kierowca samochodu ciężarowego w Polsce" mieści się w przedziale 4150-7250 PLN brutto, natomiast kierowcy międzynarodowi mogą liczyć na nieco wyższe stawki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Radosław Sikorski bezwzględny dla Kukiza. Tak się tłumaczy

Ile zarabia kierowca ciężarówki? Najlepiej w Skandynawii

A jak to wygląda w innych krajach? Jak podkreśla "Dziennik Wschodni", wynagrodzenia kierowcy zawodowego w Niemczech to 2778 euro brutto. W Holandii z kolei średnie wynagrodzenie kierowcy zawodowego kształtuje się na poziomie 2800 - 3600 euro brutto.

Jak czytamy, najlepiej pod tym względem jest w Szwecji i Norwegii, gdzie zarobki kierowców są dużo wyższe. W Szwecji średnie wynagrodzenie wynosi około 3200 - 4000 euro, podczas gdy w Norwegii może sięgać nawet 4500 euro.

Kierowcy, jeśli tylko mogą, nie chcą pracować dla polskich firm (i jeździć po polskich drogach). Intratniejsza i bardziej przystępna czasowo jest dla nich praca w firmach działających na terenie Europy Zachodniej. Obowiązki wykonuje się zazwyczaj w systemie 6-8 tygodni jazdy, po czym jedzie się do domu na 1-2 tygodnie.

Autor: JAR
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić