Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Kanał Sueski. Odszkodowanie zapłaci polski ubezpieczyciel

664

Na pokładzie statku Ever Given, który w marcu zablokował Kanał Sueski były ładunki należące do polskich importerów. Teraz polska firma Ergo Hestia, która ubezpieczała towary, zapłaci producentom odszkodowanie.

Kanał Sueski. Odszkodowanie zapłaci polski ubezpieczyciel
Ergo Hestia zapłaci odszkodowanie polskim importerom (YouTube)

Statek Ever Given jest obecnie skonfiskowany z powodu sporu o odszkodowanie. Na jego pokładzie znajdują się kontenery należące do polskich producentów i ubezpieczone w polskiej firmie Ergo Hestia. Teraz ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie z tytułu poniesionych przez producentów strat.

Łączne koszty, jakie ponieśli właściciele ładunków na kontenerowcu Ever Given szacowane są na miliard dolarów. Wartość ubezpieczonego przez Ergo Hestię majątku stanowi ponad 700 tysięcy złotych. Na razie nie wiadomo dokładnie, ile sopocka spółka zapłaci poszkodowanym firmom. Będzie to procent od wartości ładunku ubezpieczonego.

Ustalenie, kto i w jakiej wysokości powinien wypłacić poszkodowanym firmom zadośćuczynienie, jest złożonym procesem. Właściciele ładunków muszą przedstawić gwarancje ubezpieczyciela cargo, by odebrać ładunki z docelowego portu. Później eksperci zbierają odpowiednią dokumentację, na podstawie której Ergo Hestia wystawia gwarancje finansowe. One pozwolą firmom odebrać swoje towary z portu.

Ubezpieczenie mienia w transporcie (cargo), oprócz standardowej ochrony ubezpieczeniowej, obejmuje również udział w tzw. awarii wspólnej, czyli kosztów poniesionych na ratowanie statku i ładunku - mówi Agnieszka Nowacka, dyrektor ds. likwidacji szkód majątkowych i osobowych w ERGO Hestii

To nie pierwsza tego typu sytuacja w przewozach morskich, w których Ergo Hestia płaci klientom odszkodowanie. W 2008 roku kontenerowiec Sabrina w Kanadzie osiadł na mieliźnie. Służby musieli przenieść kontenery na inny statek, co spowodowało straty w wysokości 3 mln dolarów. Ergo Hestia wówczas wypłaciła 900 dolarów zadośćuczynienia.

23 marca statek Ever Given wpłynął na mieliznę i stanął w poprzek Kanału Sueskiego. Tym samym w całości zablokował jakikolwiek ruch przez szlak wodny - w kolejce stanęło ponad 350 statków. Po kilku dniach kontenerowiec udało się zdjąć z mielizny i został zatrzymany w związku ze sporem o wysokość odszkodowania, jakie musi zapłacić jego japoński właściciel.

Autor: BA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Trwa posiedzenie komisji sejmowej. Zbigniew Ziobro przyszedł spóźniony
Zostanie dziadkiem w wieku 45 lat. Influencerka wszystko wyjawiła
Skandal na jarmarku bożonarodzeniowym w Szczecinie. Zbojkotowali stragan zakonnic
Tu po mszy naładujesz auto. Nowy pomysł kurii w Lublinie
COVID-19 został wytworzony celowo? Raport rządu obnaża błędy Instytutu w Wuhan
Dodaj to do doniczki, a grudnik obsypie się kwiatami
Awaria 100-letniej tamy na zaporze w Zagórzu Śląskim. Gwałtownie ubywa wody
Rafał Trzaskowski w CNN. Lektorka oceniła, jak poradził sobie z językiem angielskim
Jak zadbać o ogród w grudniu? O tym pamiętaj
Nerwowa zmiana pasa. Kierowca BMW się przeliczył
Doskonały dodatek do świątecznego barszczu. Zobacz, jak go przygotować
Niecodzienne spotkanie w Tatrach. Turystka chwyciła za aparat
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić