Kasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy

Kasy samoobsługowe to coraz częściej stosowane rozwiązanie, nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych. I choć z założenia mają przyspieszać obsługę klientów, czasem trudno korzystać z nich bez pomocy żywego człowieka. O to, co najbardziej denerwuje w kasach samoobsługowych klientów i klientki, zapytaliśmy w specjalnej ankiecie.

Zdjęcie ilustracyjneKasy samoobsługowe? Tego nie cierpią w nich Polacy
Źródło zdjęć: © PAP | Wojciech Pacewicz
Beata Bialik
oprac.  Beata Bialik

Kto z nas nie zna takiego obrazka: wózek pełen zakupów, sznur klientów za nami czekających z niecierpliwością na swoją kolejkę, a kasa samoobsługowa, z której postanowiliśmy skorzystać, właśnie się zacięła.

Stoimy bezradnie w oczekiwaniu na kasjerkę, która pomoże bezdusznej maszynie w płynnej obsłudze klientów. Bo okazuje się, że mimo pierwotnego założenia, że kasy samoobsługowe usprawnią i przyśpieszą zakupy, okazuje się, że nie są one w stanie sprawnie działać bez pomocy człowieka.

Jacek Kopczyński nie zaprosi Patrycji Markowskiej na ślub. Ożeni się jeszcze w tym roku? "Święta spędzę z narzeczoną, a może żoną" (WIDEO)

Co jeszcze denerwuje klientów przy kasach samoobsługowych? Za pośrednictwem panelu badawczego Ariadna zadaliśmy to pytanie 1138 osobom powyżej 18 roku życia. Oto co nam odpowiedziały.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Okazuje się, że dla ponad połowy ankietowanych (53 proc.) właśnie częste problemy techniczne w trakcie korzystania z kas samoobsługowych są najbardziej problematyczne.

W dalszej kolejności Polacy wymieniali problemy, jakie urządzenia mają z właściwą identyfikacją produktów i nie rozpoznają rodzaju pieczywa lub odmiany warzyw wybranych przez klienta. Na ten problem z kasami samoobsługowymi zwróciło uwagę aż 37 procent badanych osób.

31 procent narzekało na brak wsparcia personelu w sytuacjach problematycznych, a 14 procent respondentów stwierdziło, że obsługa urządzeń jest dla nich zbyt skomplikowana.

Okazuje się także, że z kasy samoobsługowej nigdy nie skorzystało aż 6 procent badanych, a dla 17 procent korzystanie z takiej metody robienia codziennych zakupów jest całkowicie bezproblemowe.

Wybrane dla Ciebie
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Wyniki Lotto 04.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Wyniki Lotto 04.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Polskie piłkarki ręczne wygrały z Argentyną. Szczere słowa trenera
Polskie piłkarki ręczne wygrały z Argentyną. Szczere słowa trenera
Szukasz drzewka na święta? Prawnik mówi, na co zwrócić uwagę
Szukasz drzewka na święta? Prawnik mówi, na co zwrócić uwagę
Igrzyska 2026 - olimpijski ogień dotarł do Rzymu. Powrót po prawie 20 latach
Igrzyska 2026 - olimpijski ogień dotarł do Rzymu. Powrót po prawie 20 latach
Eksplozja powerbanka. Zostały tylko czarne ślady
Eksplozja powerbanka. Zostały tylko czarne ślady
Zawiózł rosyjskiego drona do domu. Myślał, że to zabawka
Zawiózł rosyjskiego drona do domu. Myślał, że to zabawka
Zmarł Leszek Gierszewski. Był jednym z najbogatszych Polaków
Zmarł Leszek Gierszewski. Był jednym z najbogatszych Polaków
Rosja zablokowała popularny komunikator. "Organizowanie działań terrorystycznych"
Rosja zablokowała popularny komunikator. "Organizowanie działań terrorystycznych"
Nie mają dostępu do wody. Rosjanie znaleźli sposób
Nie mają dostępu do wody. Rosjanie znaleźli sposób
"Pokręcona sosna". Niezwykłe zdjęcie z lasu
"Pokręcona sosna". Niezwykłe zdjęcie z lasu