Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
oprac. KKG
|

Lidl i Biedronka na czele i długo nic. Oto sekret sukcesu

6
Podziel się:

Produkty marek własnych w dobrych cenach – oto sekret sukcesu dyskontów, które od kilku lat wygrywają walkę o portfele Polaków. Ich popularność i znaczenie będzie rosnąć, bo przekonują się do nich nowe grupy konsumentów, w tym także ci zamożni.

Lidl i Biedronka na czele i długo nic. Oto sekret sukcesu
Podczas pandemii wielu klientów zaczęło sięgać po produkty marek własnych (money.pl, Rafał Parczewski)

Jak wynika z badań firmy doradczej Bain&Company, które cytuje portal wiadomoscihandlowe.pl, w Europie odsetek klientów deklarujących chęć zakupów produktów marek własnych jest o 26 proc. wyższy od odsetka osób, które twierdzą, że po pandemii będą kupować ich mniej.

Najwięcej osób zainteresowanych zakupami marek własnych jest w grupie wiekowej 18-40 lat (35 proc.) oraz wśród osób lepiej zarabiających (36 proc.).

Wiele zmieniła pandemia

Wszystko wskazuje na to, że podobnie będzie wyglądał ten trend w Polsce, gdzie konsumenci chętnie sięgają po produkty marek własnych, które dobrą jakość łączą z przystępną cena.

Podczas pandemii wielu klientów zaczęło sięgać po produkty brandowane przez sieci handlowe także ze względu na ograniczoną dostępność towarów markowych – mówi Patryk Rudnicki z Bain&Company, z którym rozmawiał portal.

Zobacz także: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

Cena to nadal ważny czynnik, który decyduje o wyborach zakupowych Polaków. Wiedzą o tym dyskonty, które chętnie stawiają na produkty marek własnych i widzą w nich szansę na umocnienie swojej pozycji na rynku.

Zdaniem ekspertów marki własne są już nie tylko tańszym zamiennikiem markowych brandów, ale odgrywają coraz większą rolę w strategii sprzedażowej sieci i decydują o rynkowym sukcesie.

Wzrost zainteresowania markami własnymi może pomóc sieciom handlowym w odbudowie pozycji rynkowej, szczególnie w obliczu rosnącej konkurencji ze strony e-sklepów i problemów z łańcuchem dostaw – czytamy w portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Produkty marek własnych mają także wpływ na to, jak klienci postrzegają daną sieć pod kątem cen.

Rynek rośnie

W ostatnich latach marki własne zwiększyły udział w rynku w 14 z 19 badanych krajów. W Wielkiej Brytanii i Niemczech ten udział jest już na poziomie przekraczającym 40 proc. Najbardziej dynamicznie sytuacja zmienia się w Holandii. W tym kraju udział marek własnych wzrósł o 7 pkt. proc. do 37 proc.

W porównaniu z innymi krajami polski rynek nie jest duży. W całej Europie co trzeci produkt to marka własna. W Polsce to zaledwie 19 proc.

Biedronka chwali się, że ponad 40 proc. jej sprzedaży to marki własne. Kilkadziesiąt "swoich" produktów ma również Lidl. Co więcej, często jest tak, że to polskie firmy są dostawcami marek własnych. W przypadku sieci Lidl jest to nawet 70 proc. asortymentu.

Dyskonty sprzedają produkty marek własnych nie tylko na lokalny rynek, ale też za granicę. W 2017 roku Lidl sprzedał do 20 europejskich krajów towary od polskich firm za 2,3 mld zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
takie tam
8 miesięcy temu
bo pazerny polak właściciel sklepu dostaje zawału na słowo promocja. powinien się lansować handlem na zeszyt.
takie tam
8 miesięcy temu
bo pazerny polak właściciel sklepu dostaje zawału na słowo promocja. powinien się lansować handlem na zeszyt.
Jadwiga
8 miesięcy temu
Odpowiedz jest prosta, przeciętny klient to zwykły głupek który reaguje na słowo promocja. Nie jest istotna jakość ani pochodzenie towaru ale musi non stop słyszeć ciągłą promocje co przesłania logiczne myslenie u nielicznych bo reszta go nie ma.
Gość
8 miesięcy temu
Robię zakupy w Lidlu, bo praktycznie innych sklepów nie ma. W Biedronce jest bałagan.
Hgrdv
8 miesięcy temu
Chociaż raz prawdę napisali..lidl i biedronka to największe sklepy oszustów z padliną w swoich produktach..nie chodzę tam od kilku lat..z wiadomych sobie powodów.. Syf wielki i przy kasach oszukują..szczególnie jak są promocje..
Majka
8 miesięcy temu
W Lidlu robię zakupy prawie codziennie, raz mniejsze raz większe, mogę powiedzieć że to mój ulubiony sklep .Do Biedronki nie chodzę, asortyment produktów bardziej mi odpowiada Lidlu ,ale przecież, każdy z nas ma swoją ulubioną sieć sklepów, dobrze, że tak jest.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić