Pięć modeli aut produkowanych w Indiach otrzymało zero gwiazdek w testach bezpieczeństwa Global NCAP. Sprawdzian oblały renault kwid, maruti suzuki celerio, maruti suzuki eeco, mahindra scorpio oraz hyundai eon.
W przypadku renault kwid testowano trzy wersje, w tym jedną z poduszkami powietrznymi. Żadna nie dostała pozytywnej oceny w kategorii bezpieczeństwa dorosłych pasażerów.
Ostatnie testy w naszej kampanii Bezpieczne Auto dla Indii pokazało znaczenie projektowania aut o solidnej i trwałej konstrukcji, nie mówiąc już o konieczności wyposażanie ich w poduszki powietrzne przynajmniej dla kierowcy. To dziś absolutne minimum. Zaskakujące, że taki producent ak Renault mógł wprowadzić na rynek model kwid pozbawiony tego niezbędnego elementu. Global NCAP jest zdania, że producenci samochodów w żadnym miejscu na świecie nie powinni wytwarzać pojazdów tak jednoznacznie poniżej oczekiwanego standardu - stwierdził David Ward, sekretarz generalny Global NCAP.
Dodał, że skoro Renault ma tak dobre wyniki testów bezpieczeństwa w Europie, w Indiach powinno być podobnie. Wymienione w teście firmy zapowiedziały już, że gdy tylko w 2017 roku zaczną obowiązywać w Indiach nowe regulacje dotyczące bezpieczeństwa samochodów, one się do nich dostosują.