Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Dwie kobiety straciły 900 tys. zł. Oto jak działali oszuści

228

Dwie mieszkanki Wejherowa padły ofiarami wyrafinowanego oszustwa i łącznie straciły blisko 900 tys. złotych. Sprawcy oszustwa podawali się za listonosza, funkcjonariusza policji oraz prokuratora podczas telefonicznych kontaktów z seniorkami – informują przedstawiciele lokalnej policji.

Dwie kobiety straciły 900 tys. zł. Oto jak działali oszuści
Dwie mieszkanki Wejherowa padły ofiarami wyrafinowanego oszustwa (Adobe Stock, Bartlomiej Magierowski)

Z relacji policji wynika, że oszuści, wykorzystując fałszywe tożsamości, przekonali pokrzywdzone o działaniach mających na celu rozbicie zorganizowanej grupy hakerów lub złodziei. By osiągnąć ten cel, nakłonili seniorki do przekazania swoich kart do bankomatu wraz z kodami PIN, a w jednym przypadku również do przekazania znacznej sumy gotówki.

W trakcie rozmów oszuści przekonywali seniorki, że pracują nad tym, aby rozpracować szajkę hakerów lub osób okradających ludzi z pieniędzy i w ten sposób nakłonili pokrzywdzone do przekazania kart do bankomatu i kodu PIN, a w jednym z przypadków dodatkowo gotówki – informuje asp. sztab. Anetta Potrykus z policji w Wejherowie.

Zgłoszenia o oszustwach dotarły do policji z dwóch różnych źródeł, jednak sposób działania sprawców był identyczny. W jednym z przypadków oszuści uzyskali dostęp do konta bankowego jednej z seniorek, namówili ją do przekazywania kodów umożliwiających wypłatę pieniędzy oraz do skorzystania z kredytu gotówkowego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Niebezpieczne SMS-y. Ekspert radzi, co robić, by nie stracić pieniędzy

Druga pokrzywdzona została poinformowana telefonicznie o rzekomym oszustwie, przez naciągaczy podających się za funkcjonariuszy policji. Ostatecznie kobieta wykonała kilkukrotne wypłaty po 20 tys. złotych, które pozostawiła w umówionych miejscach, m.in. w betonowym koszu na śmieci.

Policja apeluje o zachowanie ostrożności

Oficerka prasowa wejherowskiej policji podkreśla znaczenie ostrożności, szczególnie w przypadku seniorów. Przypomina, że żaden funkcjonariusz publiczny ani przedstawiciel instytucji nie będzie prosił o przekazywanie danych osobowych, haseł do kart lub uczestniczenia w tajnych akcjach. Apeluje również o nieudostępnianie takich informacji oraz o zachowanie czujności.

W odpowiedzi na rosnącą liczbę oszustw policja apeluje do seniorów oraz ich rodzin o zachowanie ostrożności wobec prób kontaktu telefonicznego od rzekomych przedstawicieli służb.

Autor: PAA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Zobacz także:
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić