o2-logo
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
NM
|

Hiszpania. Niebezpieczna choroba zabiła dwie osoby. To nie koronawirus

93
Podziel się

W Hiszpanii jest obecnie ponad 415,5 tys. chorych na koronawirusa. To jednak nie jedyny wirus, który grasuje po kraju. Dwie osoby zmarły z powodu śmiertelnej gorączki z Afryki, która dotarła już do stolicy Andaluzji.

Hiszpania. Niebezpieczna choroba zabiła dwie osoby. To nie koronawirus
Nowy wirus w Hiszpanii. 2 osoby nie żyją. (Getty Images, Pablo Cuadra)
bDePDXvp

Hiszpania codziennie notuje kilka tysięcy nowych przypadków zakażonych koronawirusem. Jednocześnie resort zdrowia stawić czoła musi kolejnemu zagrożeniu, jakim jest Gorączka Zachodniego Nilu.

Gorączka Zachodniego Nilu dotarła już do Sewilli. Wirus przenoszony jest przez komary, które zarażają ludzi poprzez ukąszenia. Z tego powodu bardzo szybko rozprzestrzenił się po kraju - w efekcie chorych jest już 45 obywateli, a ich liczba wciąż będzie rosła.

bDePDXvr

Strach przed koronawirusem. Na hiszpańskiej plaży restrykcyjnie przestrzegają dystansu społecznego

2 osoby nie żyją. Zmarły w wyniku powikłań Gorączki Zachodniego Nilu

Wśród nich była m.in. 85-letnia kobieta i 77-letni mężczyzna. Oboje zmarli. Choroba rzadko kończy się poważnymi powikłaniami, jednak w niektórych przypadkach, szczególnie gdy chodzi o osoby starsze, wirus może spowodować zgon. Jednym z najgroźniejszych powikłań jest m.in. zapalenie opon mózgowych.

Władze Hiszpanii apelują do mieszkańców, a także do turystów, aby byli uważni. Szczególnie istotnym jest obserwowanie u siebie objawów takich jak gorączka, wysypka czy powiększenie węzłów chłonnych. Jeśli zauważymy u siebie te symptomy, należy udać się natychmiast do lekarza.

Kaszel również wymaga wizyty w placówce medycznej lub sanitarno-epidemiologicznej. Ten objaw może oczywiście być wywołany przez wirusa SARS-CoV2.

bDePDXvx
bDePDXvS
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(93)
Edzio
2 miesiące temu
Nareszcie już nikt nie umiera na raka.
Pispojednozlo
2 miesiące temu
Bylo 20 lat terroryzmu teraz bedzie 20 lat pandemii, spoleczenstwo ma sie bac bo zastraszonymi ludzmi latwiej sie rzadzi.
Domixy
2 miesiące temu
Wirus istnieje ale pandemia to ściema. Od początku marca w Polsce zachorowało ok 65000 osób z czego umarło ok 2000. Polska ma polulacje 38 000 000. I policzcie jaki procent umarło w polulacje to będzie ułamek %. A na raka w Polsce umiera rocznie ok 110 000 i nikt nie ogłasza pandemia. Śmiertelność też w Polsce oscyluje w granicach ponad 1%. Populacji w 2019 umarło ok 400 000 ludzi. Zaznaczę Każdej osoby szkoda kiedy umiera rodzina cierpi bliscy. Chce powiedzieć że nie zachorowało nawet 1% społeczeństwa. Jest ta choroba ale to nie jest nic nadzwyczajnego takie wirusy są w powietrzu od "zawsze" . A strach ma wielkie oczy i manipulacja w TV.
bDePDXvT
Antywszystko
2 miesiące temu
Ile wam płacą za sianie medialnej psychozy już nie wiecie co pisać to piszecie bzdury na temat gorączki Nilu tych bredni to się już oglądać i czytać nie da.......
Dżumolog
2 miesiące temu
A w Chinach i w Kalifornii szerzy się jak pisali dżuma. Ogłupiania ciąg dalszy
Najnowsze komentarze (93)
Patrz...
2 miesiące temu
Gorączka Zachodniego Nilu. Kolejny produkt inżynierii genetycznej. Żyjemy w nienawistnym Ludziom świecie.
Kochanowski
2 miesiące temu
Choroby weneryczne są bardziej uciążliwe :)
dodupyzort
2 miesiące temu
tylko przez powszechne zdejmowanie masek w sklepach możemy stawiać opór tym bandyckim restrykcjom które ma się rozumieć nie mają zadnego uzasadnienia medycznego ani umocowania prawnego i bojkotować sklepy gdzie się tylko da oczywiście dyskontów spożywczych nie da się ominąć ale bez innych sklepów np odzieżowych da się obejść całymi latami jak im porządnie spadnom obrociki zaraz inaczej zaczna śpiewać i już nie będą zwracać uwagi czy ktoś ma maskę czy nie
zyjacy
2 miesiące temu
dodajmy jeszcze ze mielismy umrzec na gabczaste zwyrodnienie mozgu, chorobe dzikich swin, dziure ozonowa, plamy na sloncu, wysoki poziom cholesterolu, niski poziom cholesterolu, globalne ocieplenie, globalne oziebienie, niki poziom tlenu i wysoki poziom CO2....palenie papierosow, picie wodki picie wina i piwa, wciaganie kreski, no i ogladanie TVP i TVN
feew
2 miesiące temu
Boże trzeba jak najszybciej zamknąć granice zewnętrzne i wewnętrzne od moża i gór oraz zakaz opuszczania domów przez ludzi, Misimy szybko reagować nie dopuscić do rozprzestrzenienia się zagłady ciał i umysłów
hary-63
2 miesiące temu
W Hiszpani też są tele porady????
hura
2 miesiące temu
Wynaleziono lek na raka. Hura!!! Nie ma już ani jednego zgonu, bo w telewizji nic o tym nie mówili, a telewizja nie kłamie i nie zataja informacji.
Pop
2 miesiące temu
Media sa po to by mowic prawde I operowac faktami nie by sciemniac i siac zament. To co robi sie teraz ludziom wola o pomste do nieba. Mam nadzieje ze predzej czy puzniej ale raczej predzej ludzie sie obudza a wtedy nie chciala bym byc w skorze tych ktorzy do tego doprowadzili. Media sa wspolwinne tego co sie dzieje. Wielu z tych smierci mozna bylo uniknac.
bDePDXvL
Wito.
2 miesiące temu
To Szumowski musiał ich zarazić bo był w tym czasie albo jeszcze jest w Hiszpanii i roznosi chorobę. Trzeba go natychmiast szczepić i przykleić maseczkę do brody na Super Glue
Kilof
2 miesiące temu
Słaby tytuł, ja bym napisał "Wirus zamordował" lepsze wzięcie artykuł bedzie miał
Pogromca
2 miesiące temu
To nie koronawirus tylko starość. Beka wyśmiewać tych bajko pisarzy
STOP NWO
2 miesiące temu
Z koroną im nie wyszło to teraz wypuścili nową chorobę, bo poprzednia już nie straszy ludzi
John.
2 miesiące temu
415,5 tys. chorych na koronawirusa? To nie są chorzy, tylko ludzie którym test wyszedł dodatni. A dodatni test nie oznacza choroby. Te testy są nic nie warte, jak mówią specjalisci ponad 80% z tych testow jest fałszywie pozytywna. Czyli Ponad 80% z tych ludzi którym test wyszedł pozytywnie jest po prostu zdrowa i takich ludzi zamyka się w kwarantannie. Już nawet wymyślono ony termin "choroba bezobjawowa". Pisanie że są to "chorzy na koronowirusa" to dziennikarska manipulacja.
Dr.Eris
2 miesiące temu
A najdzielniej walczy służba zdrowia przez ekran
...
Następna strona
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić