Aniela Siwek|

Odkryto nowy gatunek dinozaura. Był spokrewniony z Tyranozaurem rexem

Paleontolodzy z Uniwersytetu w Southampton dokonali niesamowitego odkrycia w miejscowości Shanklin na wyspie Wight w Anglii. Znaleźli szkielet nowego gatunku dinozaura, który był blisko spokrewniony z Tyranozaurem.

Odkryto nowy gatunek dinozaura. Był spokrewniony z Tyranozaurem rexem

Naukowcy z Uniwersytetu w Southampton dokonali niesamowitego odkrycia. W ubiegłym roku w wiosce Shanklin na wyspie Wight u południowego wybrzeża Anglii znaleźli kości dinozaura, który prawdopodobnie był krewnym Tyranozaura.

Dinozaur żył w okresie kredy, około 115 mln lat temu i miał 4 metry długości. Został nazwany Vectaerovenator inopinatu. Nazwa odnosi się do dużych przestrzeni powietrznych występujących w niektórych kościach, które pomagają naukowcom identyfikować teropody.

Te worki powietrzne, również obserwowane u współczesnych ptaków, były przedłużeniami płuc i prawdopodobnie "wspomagały efektywny system oddechowy, jednocześnie czyniąc szkielet lżejszym" - przekazuje University of Southampton.