"Ma 148 mln lat". Archeolodzy oniemieli

Odnalezione w Chile szczątki prehistorycznego krokodyla wywołały niemałe poruszenie w kraju i na świecie. To "dziadek" dzisiejszego gada, twierdzą eksperci. Szczątki zachowały się w świetnym stanie, a ich widok robi ogromne wrażenie wśród entuzjastów paleozoologii.

"Ma 148 mln lat". Archeolodzy oniemieli
Zdjęcie ilustracyjne. (Hippo Px)

Badacz z Narodowej Rady Badań Naukowo-Technicznych Federico Agnolin pokazał odkryte w Chile szczątki krokodyla, które mają około 148 milionów lat. Pomimo tego zachowały się w niemal idealnym stanie.

Szczątki "dziadka", jak nazywa się prehistorycznego krewnego dzisiejszego krokodyla, odnaleziono w paśmie górskim patagońskiego regionu Aysen w pobliżu miasta Mallin Grande w Chile. Następnie, starannie oczyszczone, a potem zabezpieczone, trafił do Argentyńskiego Muzeum Nauk Przyrodniczych, podaje wideo-serwis Ruptly.

Odkrycie naukowców z Argentyny i Chile ma 148 mln lat!

Dzisiejszy wygląd krokodyli rozwijał się przez miliony lat na przestrzeni ewolucji. Pierwszych pośrednich krewnych krokodyli datuje się właśnie na geologiczny okres jurajski.

Burkesuchus ["dziadek" dzisiejszego krokodyla - przyp. red.] reprezentuje kluczowy etap ewolucji gada. Burkesuchus dostarcza nam dokładnych danych na temat powstania współczesnych krokodyli - mówi, cyt. przez wideo-serwis Ruptly, Federico Agnolin, badacz w CONICET i Fundacion Azara.