o2 - Serce Internetu
  • QUIZY
Jan Manicki

Nieznane nauce odkrycie NASA. Czegoś takiego jeszcze nie widzieli

Podziel się

NASA dokonała spektakularnego odkrycia. Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) wyizolowano cztery nowe szczepy bakterii. Trzy z nich były dotychczas nieznane nauce.

Nieznane nauce odkrycie NASA. Czegoś takiego jeszcze nie widzieli
Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej odkryto nowe gatunki bakterii (NASA)
bELphXdx

Znany typ bakterii został znaleziony na wysokowydajnym filtrze cząstek stałych (HEPA), który powrócił na Ziemię w ramach procesu konserwacji stacji kosmicznej w 2011 roku. Dwa nowe gatunki bakterii odkryto na górnym panelu stacji badawczej. Trzeci nowy szczep został znaleziony na stole w jadalni astronautów.

Odkryli nieznane nauce bakterie. Mogą usprawnić kosmiczną hodowlę roślin

Sprawa została opisana w amerykańskim czasopiśmie naukowym "Frontiers in Microbiology". Wszystkie odkryte bakterie należą do rodziny metylobakterii. Znana bakteria to Methylorubrum rhodesianum. Trzy nowe gatunki nazwano odpowiednio: IF7SW-B2T, IIF1SW-B5 i IIF4SW-B5.

bELphXdz

Metylobakterie znane są naukowcom jako katalizatory wzrostu roślin. Mogą także pomagać zwalczać atakujące je patogeny. Naukowcy podkreślają, że obie te właściwości mogłyby być niezwykle przydatne w kosmicznym rolnictwie, także na ewentualnych przyszłych koloniach na Marsie.

Astronauci wyhodują dla siebie pożywienie? NASA studzi entuzjazm

Do tej pory pobrano około 1000 próbek bakterii z różnych miejsc na ISS. Oczekują one na transport na Ziemię do analizy. NASA zakłada, że w przyszłości laboratorium biologii molekularnej mogłoby powstać na samej stacji kosmicznej.

bELphXdF

Naukowcy podkreślają, że jeszcze długa droga do tego, by ludzkość była w kosmosie samowystarczalna. Obecnie, choć mamy do czynienia z próbami hodowli roślin, wciąż wytworzona ilość pożywienia jest niewystarczająca dla astronautów. Takie odkrycie jak to przybliża nas jednak odrobinę do realizacji dalekosiężnych załogowych misji kosmicznych.

Obejrzyj także: Bakteria-twardziel. Żyje tam, gdzie nic innego, by nie mogło