Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
JKM
|

Szef firmy Wizz Air kazał to robić pilotom? Wielkie oburzenie

15
Podziel się:

Na dyrektora generalnego firmy Wizz Air wylała się fala krytyki. József Váradi miał prosić pilotów o stawianie się w pracy, nawet jeżeli są fizycznie wyczerpani. – Czasami trzeba się poświęcić – stwierdził w firmowym komunikacie. Linie lotnicze wydały w sprawie oficjalne oświadczenie.

Szef firmy Wizz Air kazał to robić pilotom? Wielkie oburzenie
Szef Wizz Aira miał kazać latać pilotm ponad siły (Pixabay)

Szef Wizz Aira zwrócił się do wszystkich pilotów w wewnętrznym komunikacie. Podkreślił, że przedsiębiorstwo musi wyraźnie zmniejszyć odsetek pracowników biorących wolne na ostatnią chwilę.

Nie da się prowadzić biznesu, jeżeli co piąta osoba zgłasza niedyspozycję z powodu zmęczenia. Wszyscy jesteśmy zmęczeni, ale czasami trzeba się poświęcić. Odwołane loty przynoszą nam ogromne szkody, zarówno wizerunkowe, jak i finansowe – zaznaczył József Váradi.

Słowa prezesa firmy Wizz Air wywołały oburzenie

Materiał z wewnętrznego spotkania z pracownikami ostro skrytykowało Europejskie Stowarzyszenie Pilotów (ECA). Podkreślono, że Wizz Air naraża w ten sposób pasażerów na niebezpieczeństwo.

To jak wręczanie kluczyków do samochodu pijanemu kierowcy – ocenili związkowcy.

Słowa prezesa Wizz Aira wywołały także ogromne poruszenie w środowisku pilotów. Sekretarz generalny Brytyjskiego Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych Martin Chalk przyznał, że tego typu stwierdzenia są mocno nie na miejscu.

Radziłbym, aby pan Váradi zapewnił pilotów, którzy zgłaszają niedyspozycję z powodu zmęczenia, że postępują właściwie. Nalegam, żeby był równie profesjonalny co piloci, którzy nie chcą narażać pasażerów i załogi na niebezpieczeństwo – podkreślił Chalk.

Prezes kazał latać zmęczonym pilotom? Wizz Air publikuje oświadczenie

Oficjalne oświadczenie w sprawie wydała firma Wizz Air. Podkreślono w nim, że słowa prezesa zostały wyjęte z kontekstu. Dodano, że komunikat skierowany był do wszystkich pracowników firmy.

W ostatnim czasie odsetek niedostępnych członków naszej załogi był bardzo niski, wynosił 4 proc. Dyskutowano jedynie o zwiększeniu wysiłków w celu zminimalizowania zakłóceń lotów. Nie oznacza to narażania kogokolwiek na niebezpieczeństwo. Wizz Air, podobnie jak cała branża lotnicza, podlega ścisłym regulacjom. Bezpieczeństwo jest i zawsze będzie naszym priorytetem – stwierdził rzecznik firmy.

Obejrzyj także: Pasażer nagrał groźną scenę

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(15)
Maciek
2 miesiące temu
W Wizz Air to standard. Pracownicy są dostępni 24h. Przepisy są zawsze interpretowane tak, że pracownik odmówić lotu nie może.
lucek mostowi...
2 miesiące temu
A jaki ja jestem zmęczony. Czytaniem tych różnych bzdur na O2...
yhjuim
2 miesiące temu
JAKA PLACA TAKA PRACA.ci co pracuja,i robia swoja prace,a nie opierdalaja sie tam,powinni dostawac dodatkowo te same pieniadze co ci co ni pracuja,czyli zasilek bezrobotnych oraz pensje,czyli zarabiam 2600 euro i 4x200 za cztery tygodnie,jak te suki na zasilkach leniwe,oczywiscie,to mi da 3400 miesiecznie w euro
Mirek
2 miesiące temu
Wy chyba Qwa co się odp na autobusach
MARYSIA
2 miesiące temu
Z Wizz Airem to jak z naszym Okrągłym Stołem i Nocną Zmianą. Miało być coś innego a zostało tak jak było tylko wizerunek zewnętrzny zmieniony. Ciężko coś nowego budować jeśli fundamenty stare (post komuna) i sieć zależności nie puszcza dalej ...
Johny
2 miesiące temu
Absolutnie ma rację. To co się dziej na teleporadach przechodzi ludzkie pojęcie. Nie idą do pracy, po czym zmyślają objawy i zadają długich zwolnień i wolnych dni wstecznych. Po pandemii społeczeństwo rozpasło się max. Na tele ZLA powinno być tylko dluzsze po udokumentowaniu dodatniego testu na grypę lub covid a w przeciwnym razie porada stacjonarna. Inaczej Polacy nie macie co liczyć na emerytury z ZUS. Chyba rozumiecie, że każde lewe zwolnienie to też Wasze pieniądze.
Polis
2 miesiące temu
Ile godz piloci pracują nad? Jest to określone przepisami .Wszyscy są zmęczeni a kierowcy też są zmęczeni i muszą pracować.Piloci pracują we dwóch a praca jest dla jednego drugi to jest dla bezpieczeństwa .
Rom
2 miesiące temu
Wizz Air to wyjątkowo parszywa linia. Personel latający - ok, ale reszta. Miałem ostatnio kilka incydentów z personelem administracyjnym i naziemnym. Zero zrozumienia dla pasażera, empatii czy trochę elastyczności. Nigdy więcej tą linią nie polecę. Abstrachując od takiego drobiazgu, że właściciel Wizza to bliski kumpel Orbana.
Niedowiary
2 miesiące temu
Zmęczony chirurg może doprowadzić do śmierci co najwyżej 1 osoby, a zmeczony pilot?
Zemek
2 miesiące temu
Wizzair nie oddał mi kasy za bilet .Samolot z Norwegi odleciał pusty z innego lotniska w Oslo i ludzie zostali na pastwe losu.Upomniałem się u pani z wizzara o zwrot kasy i poniesionych kosztow za bus i pociąg i do dzisiaj mnie tych pieniedzy nie zwrócono.Banda naciagaczy w tym Wizarze
Fakt
2 miesiące temu
Na kontrolerach też oszczędzają
podatnik
2 miesiące temu
Katastrofa B 767 miała tez swoje drugie dno , to pogoń za zyskiem , kosztem bezpieczeństwa .
Wrak
2 miesiące temu
To się dzieje we wszystkich liniach. Przymykają oczy na bezpieczeństwo i oszczędzają koszty. Strach latać.Co robi ULC? Nic. Wszystko zamiatane pod dywan. Co z lotami Morawieckiego bez zgody kontrolerów? Co z przepełnionymi wojskowymi taksówkami z Brukseli? Zapomnieliście . Pewno! Tylko o wraku gadają . Żadnych wniosków na przyszłość a bezpieczeństwo pasażerów jak zwykle w czarnej d. Do następnego Pull up terrain
Fegg
2 miesiące temu
Nagłośnić to więcej co ludzie przestaną latać tymi liniami.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić