6 sztuczek psychologicznych, które stosują sklepy. Nie daj się złapać!

Często udając się do sklepu, nie zwracamy uwagi na sztuczki, które mają zachęcić nas do wydania większej ilości pieniędzy. Jest ich naprawdę sporo zaczynając od promocji, a kończąc aż na rozmiarze wózka sklepowego. Sprawdź, jakie sztuczki psychologiczne stosuje Lidl, Biedronka i inne sieci - i nie daj się złapać.

Sztuczki psychologiczne, które stosują sklepy. Nie daj się złapać!Sztuczki psychologiczne, które stosują sklepy. Nie daj się złapać!
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Supermarkety wiedzą, jak zachęcić klientów do zakupów. Miła atmosfera, przyjemna muzyka i zapach unoszący się w powietrzu to tylko nieliczne triki stosowane przez słynne sieciówki. Jakie triki stosują sklepy? Sprawdź i nie daj się złapać!

Tak sklepy kuszą klientów. Triki psychologiczne, które stosują sklepy

Pierwszy trik psychologiczny to duże wózki. Zabierając ze sobą większy wózek na zakupy, sklepy liczą na to, że kupimy więcej produktów. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Wkładając rzeczy do dużego koszyka, może nam się wydawać, że wciąż mamy ich zbyt mało z powodu wolnej, niezapełnionej przestrzeni.

Kolejna sztuczka to szerokie alejki. Mają zapewnić nam komfort podczas wybierania produktów i dać pewność, że bez trudu wjedziemy dużym wózkiem w każde miejsce. Dzięki temu sklepy liczą na to, że chętniej będziemy kupować i wybierać rzeczy nawet z najmniej dostępnych miejsc, a tym samym zapełniać wolną przestrzeń w wózku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sztuczki psychologiczne, które stosują sklepy. Nie daj się złapać!

Trzeci trik to zapach pieczywa w sklepie. Nic tak nie pobudza zmysłów i apetytu, jak widok i zapach świeżego chleba. Właściciele znanych sieciówek doskonale o tym wiedzą, dlatego pieczywo zazwyczaj znajduje się na początku sklepu.

Czwarty sposób na zwiększenie sprzedaży to nieprzypadkowy rozkład asortymentu. Pamiętaj, że droższe produkty zawsze będą ustawione na wysokości wzroku. Sklepy liczą na to, że robiąc zakupy w pośpiechu lub zmęczeni po pracy sięgniemy po produkt, do którego mamy łatwy dostęp, nie musimy się schylać lub długo go szukać.

Przedostatnim, piątym trikiem, który stosują na nas sieciówki są... produkty własnej marki. Niby nic, a jednak! Ich niska cena ma pewien haczyk. Mniejsza jest także ich... pojemność.

Szóstym sposobem na zatrzymanie klienta jak najdłużej jest spokojna, relaksująca muzyka. Ma wprowadzać w błogi nastrój i sprawić, byśmy robili zakupy bez pośpiechu. Dzięki temu do naszego koszyka najprawdopodobniej trafi więcej produktów, bo będziemy spacerować między alejkami dłużej.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Uszkodzenie na torach kolejowych. "Było oznaczone symbolem"
Uszkodzenie na torach kolejowych. "Było oznaczone symbolem"
Tragicznym wypadek w Lubuskiem. Nie żyje jedna osoba
Tragicznym wypadek w Lubuskiem. Nie żyje jedna osoba
Rozmowa Macron-Putin? Jasny komunikat z Paryża
Rozmowa Macron-Putin? Jasny komunikat z Paryża
Puszczał filmy w Trumpem. Nauczyciela posądzono o terroryzm
Puszczał filmy w Trumpem. Nauczyciela posądzono o terroryzm
Tak wyglądało Boże Narodzenie w Betlejem. Świętowanie w cieniu cierpienia
Tak wyglądało Boże Narodzenie w Betlejem. Świętowanie w cieniu cierpienia
Akcja policji na Opolszczyźnie. "Brak fragmentu szyny"
Akcja policji na Opolszczyźnie. "Brak fragmentu szyny"
Ataki na kolej w Ukrainie. W tle logistyka z Polski
Ataki na kolej w Ukrainie. W tle logistyka z Polski
Wstrząsające odkrycie na Śląsku. Martwe karpie wrzucone do stawu
Wstrząsające odkrycie na Śląsku. Martwe karpie wrzucone do stawu
Awaria wyciągu krzesełkowego. Utknęło blisko 80 narciarzy, w tym dzieci
Awaria wyciągu krzesełkowego. Utknęło blisko 80 narciarzy, w tym dzieci
Pijany 64-latek niemal spowodował karambol. "Ogromne zagrożenie"
Pijany 64-latek niemal spowodował karambol. "Ogromne zagrożenie"
Ktoś przywiązał psa do drzewa. Zareagowali policjanci
Ktoś przywiązał psa do drzewa. Zareagowali policjanci
Ograniczenie do 50 km/h. Policja pokazała rejestrator. Tyle pędziło audi
Ograniczenie do 50 km/h. Policja pokazała rejestrator. Tyle pędziło audi