6 sztuczek psychologicznych, które stosują sklepy. Nie daj się złapać!

Często udając się do sklepu, nie zwracamy uwagi na sztuczki, które mają zachęcić nas do wydania większej ilości pieniędzy. Jest ich naprawdę sporo zaczynając od promocji, a kończąc aż na rozmiarze wózka sklepowego. Sprawdź, jakie sztuczki psychologiczne stosuje Lidl, Biedronka i inne sieci - i nie daj się złapać.

Sztuczki psychologiczne, które stosują sklepy. Nie daj się złapać!Sztuczki psychologiczne, które stosują sklepy. Nie daj się złapać!
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Supermarkety wiedzą, jak zachęcić klientów do zakupów. Miła atmosfera, przyjemna muzyka i zapach unoszący się w powietrzu to tylko nieliczne triki stosowane przez słynne sieciówki. Jakie triki stosują sklepy? Sprawdź i nie daj się złapać!

Rośnie podział w PiS? Politycy skomentowali ruch z Morawieckim

Tak sklepy kuszą klientów. Triki psychologiczne, które stosują sklepy

Pierwszy trik psychologiczny to duże wózki. Zabierając ze sobą większy wózek na zakupy, sklepy liczą na to, że kupimy więcej produktów. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Wkładając rzeczy do dużego koszyka, może nam się wydawać, że wciąż mamy ich zbyt mało z powodu wolnej, niezapełnionej przestrzeni.

Kolejna sztuczka to szerokie alejki. Mają zapewnić nam komfort podczas wybierania produktów i dać pewność, że bez trudu wjedziemy dużym wózkiem w każde miejsce. Dzięki temu sklepy liczą na to, że chętniej będziemy kupować i wybierać rzeczy nawet z najmniej dostępnych miejsc, a tym samym zapełniać wolną przestrzeń w wózku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Trzeci trik to zapach pieczywa w sklepie. Nic tak nie pobudza zmysłów i apetytu, jak widok i zapach świeżego chleba. Właściciele znanych sieciówek doskonale o tym wiedzą, dlatego pieczywo zazwyczaj znajduje się na początku sklepu.

Czwarty sposób na zwiększenie sprzedaży to nieprzypadkowy rozkład asortymentu. Pamiętaj, że droższe produkty zawsze będą ustawione na wysokości wzroku. Sklepy liczą na to, że robiąc zakupy w pośpiechu lub zmęczeni po pracy sięgniemy po produkt, do którego mamy łatwy dostęp, nie musimy się schylać lub długo go szukać.

Przedostatnim, piątym trikiem, który stosują na nas sieciówki są... produkty własnej marki. Niby nic, a jednak! Ich niska cena ma pewien haczyk. Mniejsza jest także ich... pojemność.

Szóstym sposobem na zatrzymanie klienta jak najdłużej jest spokojna, relaksująca muzyka. Ma wprowadzać w błogi nastrój i sprawić, byśmy robili zakupy bez pośpiechu. Dzięki temu do naszego koszyka najprawdopodobniej trafi więcej produktów, bo będziemy spacerować między alejkami dłużej.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Wyniki Lotto 04.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Wyniki Lotto 04.12.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Polskie piłkarki ręczne wygrały z Argentyną. Szczere słowa trenera
Polskie piłkarki ręczne wygrały z Argentyną. Szczere słowa trenera
Szukasz drzewka na święta? Prawnik mówi, na co zwrócić uwagę
Szukasz drzewka na święta? Prawnik mówi, na co zwrócić uwagę
Igrzyska 2026 - olimpijski ogień dotarł do Rzymu. Powrót po prawie 20 latach
Igrzyska 2026 - olimpijski ogień dotarł do Rzymu. Powrót po prawie 20 latach
Eksplozja powerbanka. Zostały tylko czarne ślady
Eksplozja powerbanka. Zostały tylko czarne ślady
Zawiózł rosyjskiego drona do domu. Myślał, że to zabawka
Zawiózł rosyjskiego drona do domu. Myślał, że to zabawka
Zmarł Leszek Gierszewski. Był jednym z najbogatszych Polaków
Zmarł Leszek Gierszewski. Był jednym z najbogatszych Polaków
Rosja zablokowała popularny komunikator. "Organizowanie działań terrorystycznych"
Rosja zablokowała popularny komunikator. "Organizowanie działań terrorystycznych"