Posypią się mandaty? Na A4 montują najdłuższe odcinkowe pomiary prędkości
Na opolskim odcinku autostrady A4 trwa montaż najdłuższych w Polsce systemów odcinkowego pomiaru prędkości. Nowoczesne urządzenia pojawią się w rejonie Opola i Góry Świętej Anny, obejmując łącznie blisko 30 kilometrów.
Najważniejsze informacje
- Instalacja systemów pomiaru prędkości na autostradzie A4 obejmie rekordowe odcinki.
- Nowe systemy zamontowane są w okolicach Opola i Góry Świętej Anny.
- Prace nad projektem mają poprawić bezpieczeństwo drogowe na jednym z najbardziej obciążonych odcinków.
Nowe systemy pomiaru na drodze A4
Na autostradzie A4 rozpoczęto montaż nowych systemów odcinkowego pomiaru prędkości w rejonach Opola i Góry Świętej Anny. Nowoczesne kamery zostaną zainstalowane pomiędzy węzłem Opole Zachód a Miejscem Obsługi Podróżnych w Prószkowie, a także między węzłem Krapkowice a MOP-em Góra Świętej Anny. Długość tych odcinków wyniesie odpowiednio 15 km i 13 km, co czyni je najdłuższymi tego typu systemami w Polsce.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza na fragmentach trasy uznawanych za szczególnie niebezpieczne. Urządzenia mają pomóc w ograniczeniu liczby wypadków oraz zwiększyć dyscyplinę kierowców, którzy często przekraczają dozwoloną prędkość na tym odcinku autostrady.
Siła była tak ogromna, że z samochodu wypadł silnik. Wypadek na s12
Według danych Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), w całym kraju działa obecnie 71 systemów odcinkowego pomiaru prędkości, które w pierwszej połowie bieżącego roku zarejestrowały ponad 263 tysiące przypadków przekroczenia prędkości. W najbliższym czasie planowane jest uruchomienie kolejnych 43 systemów, co pozwoli objąć monitoringiem około 650 kilometrów dróg.
W ramach rozbudowy infrastruktury nadzoru drogowego zaplanowano inwestycje o łącznej wartości ok. 83,5 mln zł. Do połowy przyszłego roku liczba urządzeń monitorujących ma wzrosnąć do blisko 730 jednostek.
Z danych CANARD wynika, że urządzenia rejestrujące wykroczenia uwzględniają margines błędu do 10 km/h, natomiast średnie przekroczenie prędkości wśród kierowców wynosi około 21 km/h. Jedynie niewielka grupa kierujących – mniej niż 2 proc. – przekracza dozwoloną prędkość o ponad 50 km/h.