Kamil S. Sikora| 

Jedno z najzdrowszych mięs. W Polsce nadal niedoceniane

385

Mięso ma zarówno miłośników, jak i zagorzałych przeciwników. Jedni nie wyobrażają sobie obiadu bez tego typu produktów, z kolei inni unikają ich jak ognia. Dlatego warto dowiedzieć się, w jaki sposób mięso wpływa na nasze zdrowie i jakie są jego najzdrowsze gatunki.

Jedno z najzdrowszych mięs. W Polsce nadal niedoceniane
Jakie mięso jest najzdrowsze? (Licencjodawca)

Mięso dzikich zwierząt

Dzikie zwierzęta, takie jak dziki, sarny, bażanty, króliki czy jelenie, żywią się pożywieniem, które nie jest zanieczyszczone antybiotykami lub innymi szkodliwymi substancjami znajdującymi się w paszach hodowlanych. W skład ich codziennego jadłospisu wchodzą rośliny rosnące w lesie i na łąkach oraz tkanki żywych organizmów. Mięso dzikich zwierząt zawiera sporo cennego białka oraz niewielką ilość tłuszczu w porównaniu z innymi rodzajami mięsa. Dlatego najzdrowsze mięso pochodzi od zwierzyny, która żyje i rozwija się w naturalnym środowisku. Dziczyzna jest bogata w żelazo, cynk i magnez, a delikatne i chude mięso z królika zawiera witaminy z grupy B, fosfor, miedź czy nienasycony kwas linolenowy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo...

Zobacz także: Jak prawidłowo rozmrozić mięso?

Mięso drobiowe

Drób pochodzi od takich zwierząt hodowlanych jak kura, indyk, kaczka, gęś, przepiórka czy perliczka. Jednym z najzdrowszych produktów drobiowych jest chude białe mięso z kurczaka. Nie dostarcza nam zbyt dużo cholesterolu i kalorii. Ponadto zawiera witaminę A, C i D, witaminy należące do grupy B oraz magnez, potas, sód, magnez i wapń.

Cielęcina

Lekarze i dietetycy ostrzegają przed regularnym spożywaniem mięsa czerwonego. Jeżeli jednak mamy nieodpartą ochotę na ten rodzaj mięsa, zamiast wieprzowiny, wołowiny czy baraniny, zdecydowanie powinniśmy wybrać cielęcinę. Jest niskokaloryczna i lekkostrawna. Ponadto znajdziemy w niej znaczne ilości białka i nie ma w sobie tyle nasyconych kwasów tłuszczowych, co wyżej wymienione produkty spożywcze.

Ryby

W pewnym sensie ryby również można zaliczyć do produktów mięsnych. Żeby uniknąć wielu poważnych chorób, warto po nie sięgać regularnie. Najbardziej wartościowe są tłuste ryby morskie, bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, wapń, selen, jod, cynk, żelazo i fosfor. Dzięki zawartości cennych substancji, pomagają zredukować nadmiar cholesterolu w krwiobiegu i regulują stężenie cukru w organizmie, Sprawia to, że zmniejszają ryzyko rozwoju miażdżycy cukrzycy typu 2, udaru mózgu i zawału serca.

Kamil Sikora, dziennikarz WP abcZdrowie

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić