Katarzyna Chudzik
Katarzyna Chudzik| 
aktualizacja 

Jedz, nie żałuj sobie. Redukuje ryzyko zawału i udaru. Zbija ciśnienie

14

Wystarczy jeden owoc dziennie, by zredukować ryzyko nadciśnienia, a co za tym idzie - wiążących się z nim zagrożeń, wśród których wymienia się zawał serca. O jakim owocu mowa?

Jedz, nie żałuj sobie. Redukuje ryzyko zawału i udaru. Zbija ciśnienie
Banany to bogactwo potasu. Jedz dla zdrowia serca i mózgu (Licencjodawca, YakobchukOlena)

Nadciśnienie tętnicze

Nadciśnienie tętnicze, znane również jako hipertensja, to jedno z najczęściej występujących schorzeń kardiologicznych na świecie i może prowadzić do poważnych komplikacji zdrowotnych, takich jak choroby serca, udar czy niewydolność nerek.

W wielu przypadkach podejście wielokierunkowe do leczenia nadciśnienia, uwzględniające zarówno farmakoterapię, jak i modyfikacje stylu życia, jest kluczem do osiągnięcia optymalnych wyników.

W kontekście naturalnych środków wspomagających regulację ciśnienia tętniczego, jednym z produktów, który zyskuje na popularności, jest banan. Jak może wpłynąć codzienne spożywanie tego owocu na nasze ciśnienie?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Skórka do banana. Niecodzienne zastosowania

Bogactwo potasu

Głównym składnikiem banana, który przyciąga uwagę specjalistów w kontekście hipertensji, jest potas.

Badania wskazują, że dieta bogata w potas może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi, neutralizując wpływ sodu i zmniejszając napięcie w ścianach naczyń krwionośnych.

Codzienne spożywanie banana, który dostarcza około 420 mg potasu, może przyczynić się do zbilansowanego poziomu tego minerału w organizmie.

Regulacja równowagi wodno-elektrolitowej

Potas odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowej równowagi wodno-elektrolitowej w organizmie. Wspomaga on wydalanie nadmiaru sodu z organizmu przez nerki, co może przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi.

Badanie przeprowadzone na prawie 25 tys. starszych Brytyjczyków wykazało, że u osób regularnie spożywających żywność bogatą w potas ryzyko zawału serca lub udaru mózgu było o 13 proc. mniejsze.

Znaczenie diety zrównoważonej

Włączenie banana do zbilansowanej diety może przynieść wiele korzyści, ale nie powinno zastępować innych kluczowych aspektów zdrowej diety (ograniczenia spożywania soli, tłuszczów nasyconych oraz cukrów prostych, eliminacji alkoholu i tytoniu) oraz aktywności fizycznej (w tym ćwiczeń izometrycznych, takich jak słynna "deska" i przysiady przy ścianie).

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić