Milena Górecka| 
aktualizacja 

Nowe badania potwierdzają. Tak zmniejszysz ryzyko cukrzycy

1

W ramach badania, które objęło ponad 6000 osób w wieku od 45 do 84 lat, naukowcy szczegółowo zbadali zależność między spożywaniem awokado a ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu 2. Wyniki są obiecujące.

Nowe badania potwierdzają. Tak zmniejszysz ryzyko cukrzycy
Dlaczego warto jeść awokado? (Licencjodawca, ZenRial)

Awokado w diecie a ryzyko cukrzycy

Badanie, którego wyniki opublikowano w "The Journal of Nutrition", sugerują, że sposób, w jaki metabolizujemy pokarmy, może mieć kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia.

Naukowcy skupili się na awokado ze względu na obecność w nim specyficznych metabolitów. Analiza wykazała, że awokado pozytywnie wpływa na równowagę cukru we krwi, choć nie u wszystkich osób ten efekt jest jednakowy.

Nie jest to pierwsze badanie, w którym badano wpływ awokado na poziom cukru we krwi. Wcześniej wykazano już, że spożywanie awokado przez Latynosów w USA wiąże się z 20-procentowym zmniejszeniem ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2 w ciągu sześciu lat.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego warto jeść pestkę z awokado

Inne zalety awokado

Awokado, oprócz swojego wpływu na poziom cukru we krwi, oferuje nam również inne korzyści zdrowotne.

Jest bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają w obniżaniu złego cholesterolu LDL, jednocześnie zwiększając poziom dobrego cholesterolu HDL. Zawiera również potas, który pomaga w regulacji ciśnienia krwi oraz flawonoidy i karotenoidy, które redukują stany zapalne w organizmie. Oznacza to, że jest składnikiem, który wielotorowo wspiera zdrowie serca.

Ten owoc jest również znaczącym źródłem błonnika, a więc jego spożywanie przyczynia się do lepszej pracy jelit i długotrwałego uczucia sytości, co jest istotne w kontekście kontroli masy ciała i zapobiegania otyłości. Awokado zawiera również gamę witamin (w tym witaminę K, E oraz witaminy z grupy B), minerałów i antyoksydantów. Wśród tych ostatnich znajdują się luteina i zeaksantyna, które mają pozytywny wpływ na zdrowie oczu.

Pestka awokado

Choć często traktujemy ją jako niejadalny odpadek, pestka awokado ma wiele cennych składników odżywczych i pielęgnacyjnych, które sprawiają, że wyrzucanie jej do kosza jest przykrym marnotrawstwem.

Pestki awokado są bowiem bogate w przeciwutleniacze, w tym katechiny i procyjanidy, które wykazują działanie przeciwnowotworowe. Zawierają też włókna i oleje, które mogą wspomagać trawienie i obniżać poziom cholesterolu.

Wystarczy zetrzeć ją na tarce i używać do posypywania dań. Nie tylko urozmaici ich smak (pestka ma posmak orzechowy), ale sprawi też, że będą znacznie zdrowsze.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić