Zapotrzebowanie na dobrych informatyków wciąż wzrasta. Branża się rozwija, wciąż powstają nowe firmy. Brakuje doświadczonych pracowników. Firmy prześcigają się w pomysłach, starają się robić wszystko by przyciągnąć najlepszych - donosi pulshr.pl
W sektorze IT równie ważni są handlowcy. Tych brakuje najbardziej. Niby jest ich wielu. Jednak problem pojawia się gdy poszukuje się kogoś doświadczonego, z kontaktami w branży i znającego się na technicznej tematyce. Aby odnieść sukces, handlowiec musi posiadać odpowiednią wiedzę merytoryczną, ale także rozumieć specyfikę produktów.
Handlowców specjalizujących się w tej technologii z doświadczeniem w niszowym sektorze sprzedaży było niewielu, a środowisko hermetyczne. Problem z dopasowaniem odpowiedniego handlowca pojawiał się na trzech płaszczyznach: oczekiwania finansowe kandydatów, które były za wysokie, w porównaniu z ograniczonym budżetem pracodawcy, negatywna opinia o pracodawcy, wysoka selektywność decydentów, którzy nie czuli „chemii” podczas spotkań z kandydatami - tak o swoim ostatnim naborze na stanowisko handlowca opowiada Marta Rozwadowska, konsultant Antal IT Services.
Według specjalistki największym problemem jest zbyt częsta zmiana miejsca zatrudnienia.
Pracownik, który przepracował rok czy dwa lata w jednej organizacji, budzi wątpliwości u rekrutera. Dodatkowo klienci często poszukują handlowców, którzy są wyspecjalizowani w danych technologiach lub rozwiązaniach. Niestety takich ekspertów, którzy znają się na specyfice rozwiązań i dodatkowo posiadają wiedzę techniczną jest niewielu - ocenia konsultant Antal.
Przyczyną problemu jest także specyfika branży. Zarobki sprzedawców są wysokie, jednak w głównej mierze zależne od systemu prowizyjnego. Oceniane są wyniki i to z nich płyną największe profity dla sprzedających rozwiązania informatyczne. Problem polega na tym, że rynek IT staje się coraz bardziej konkurencyjny. Handlowcy natomiast nie chcą podejmować wyzwania jakim byłoby wyspecjalizowanie się w jednej dziedzinie handlu. A to według specjalistów, jest kluczem do sukcesu w branży.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.