Karolina Woźniak

Koronawirus. Naukowcy odkryli nowy sposób przenoszenia się wirusa z Chin

Podziel się

Do przełomowego odkrycia doszło w Pekinie. Chińscy naukowcy odkryli, że patogen był obecny w kale i odbycie zainfekowanych pacjentów. To oznacza, że koronawirus może przenosić się nie tylko drogą kropelkową.

Koronawirus. Naukowcy odkryli nowy sposób przenoszenia się wirusa z Chin
(East News, Wang Quanchao/Xinhua News/East News)
bCOAlJRx

W niedzielę chińskie serwisy informacyjne poinformowały, że badanie przeprowadzone przez Uniwersytet w Wuhan i Chińską Akademię Nauk na obecność koronawirusa w kale, dało pozytywny wynik.

Koronawirus: Jak dochodzi do zakażenia?

Jak dochodzi do zarażenia koronawirusem? Dotychczas wiadomo było o przenoszeniu wirusa drogą kropelkową i przy bezpośrednim kontakcie fizycznym. Teraz naukowcy zaprezentowali nowy sposób.

Odkrycie wirusa w kale sugeruje nową drogę szerzenia się zakażenia. Chodzi o przenoszenie koronawirusa drogą fekalno-oralną. Raport donosi, że właśnie w taki sposób patogen może się rozprzestrzeniać.

bCOAlJRz

Zobacz także: Epidemia koronawirusa. Rośnie liczba ofiar

Koronawirus: nowa droga zarażenia wirusem

Chang Ko, który jest kierownikiem wydziału kontroli zakażeń miejskiego szpitala Siaogang w Kaohsiung, powiedział CNA w niedzielę, że wyniki tych badań nie były zaskakujące. Amerykańscy badacze odkryli już resztki koronawirusa w kale - opublikowano je 31 stycznia w New England Journal of Medicine. Naukowcy sprawdzali próbkę kału na obecność patogenu - wynik okazał się pozytywny.

Według Shih Shin-ru, szefa Centrum Badań na Uniwersytecie Chang Gung, to odkrycie sugeruje, że zapobieganie rozprzestrzenianiu się wirusa staje się trudniejsze - wszystko przez inny sposób jego przenoszenia. Naukowcy zalecają ludziom spłukiwanie wody w toaletach i dokładne mycie rąk po skorzystaniu z ubikacji - dzięki temu można ograniczyć ryzyko infekcji.

bCOAlJSa