Barbara Jaros|

Śmiercionośna bakteria wydobyta z grobu w Egipcie. Jest w serze sprzed 3 tys. lat

Archeolodzy natknęli się na ser podczas badań w miejscu pochówku Ptahmesa, burmistrza starożytnej egipskiej stolicy Memfis.

(twitter.com, @RT_com)

Odkrycia dokonali naukowcy z włoskiego Uniwersytetu w Katanii. Produkt znajdował się w jednym z potłuczonych słoi i był owinięty płótnem - podaje "RT". Zdaniem archeologów to najstarszy ser, jaki kiedykolwiek znaleziono.

Naukowcy zlecili analizę jego składu chemicznego. Jak się okazało, ser jest skażony bakterią wywołującą potencjalnie śmiertelną brucelozę. Choroba ta przenosi się z krów na ludzi, najczęściej po zjedzeniu niepasteryzowanych produktów.

W starożytnych Egipcie uważano, że ser ma medyczne właściwości. Prawdopodobnie wkładano go też do grobów zamożnych osób. Na cmentarzysku w Memfis znaleziono murale, które między innymi przedstawiają ten produkt.

Jak dotąd nie byliśmy pewni, czy ser rzeczywiście był częścią codziennego życia Egipcjan. Nie mamy zbyt wiele informacji na temat tego, jaki mógł mieć smak - mówi archeolog Enrico Greco.**

_Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Zobacz także: Zobacz też: "Spektakularne odkrycie" w centrum Kolonii. Pochodzi sprzed prawie 2 tys. lat