Tajemnicze impulsy radiowe. Płyną sprawdzić, czy to wrak Boeinga MH370

Załoga statku Seabed Constructor nie rzuca ręcznika. Ostatnie miejsce, które sprawdzą, to rejon, skąd odebrano sygnały radiowe mogące pochodzić z czarnych skrzynek zaginionego samolotu Malaysia Airlines.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/EPA | Ocean Infinity

Firma wynajęta przez rząd Malezji nie kończy poszukiwań. I to mimo że władze w Kuala Lumpur odrzuciły w poniedziałek prośbę Ocean Infinity, by wydłużyć okres poszukiwań i ogłosiły ich koniec. W ten sposób największa zagadka w historii lotnictwa pozostałaby nierozwiązana.

W środę ogłoszono, że jeszcze przez dwa dni potrwa skanowanie dna morskiego. Poszukiwacze nie płyną w przypadkowym kierunku. Chcą wykorzystać najnowocześniejszy sprzęt, jakim dysponują (m.in. bezzałogowe batyskafy penetrujące otchłań oceanu), by rozwiać najmniejsze wątpliwości.

Ocean Infinity postanowiła sprawdzić ostatnią szansę i wysyła tam statek. Seabed Constructor płynie w rejon, skąd przed czterema laty Chińczycy odebrali sygnały radiowe, które mogły pochodzić z czarnych skrzynek malezyjskiego samolotu. Miały częstotliwość 37,5 kHz, taką samą jak te nadawane przez rejestratory lotów. Doniesienia świeżo po zaginięciu maszyny mówiły również o odnalezionych szczątkach Boeinga w tym rejonie, jednak długie poszukiwania nie przyniosły żadnego rezultatu.

Obraz
© PAP/EPA | Ocean Infinity

We wtorek firma przyznała się do porażki pięciomiesięcznej akcji. Jej kontrakt z malezyjskim rządem był skonstruowany na zasadzie "no find - no fee" (nie odnajdą wraku - nie dostaną zapłaty). W przypadku powodzenia Ocean Infinity miała zarobić około 70 milionów dolarów. Teraz jednak przedsiębiorstwo samodzielnie wydłużyło poszukiwania - informuje "The Guardian".

Zobacz także: Wstrząsająca hipoteza znawców na temat MH370

Mieliśmy świadomość informacji o tych sygnałach radiowych cztery lata temu. Dlatego musimy sami sprawdzić ten rejon, zanim skierujemy się do portu i definitywnie zakończymy naszą misję - powiedział rzecznik Ocean Infinity.

Boeing 777 Malaysia Airlines zniknął z radarów rano 8 marca 2014 roku. Maszyna wystartowała z Kuala Lumpur i zgodnie z planem miała wylądować w Pekinie. Poszukiwania rozpoczęły się niemal od razu. Jednak do tej pory losy samolotu z 239 osobami na pokładzie pozostają zagadką.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Wybrane dla Ciebie
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop