o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
KLS
|

Koszmar klienta PLL LOT. Kupił sobie "elastyczny bilet" za 1020 zł

49
Podziel się

Pandemia koronawirusa dała w kość całej branży turystycznej. Ale cierpią na tym również jej klienci. Bilety lotnicze zakupione w czasie pandemii można zamienić na lot w innym terminie. Ale znacznie gorzej jest ze zwróceniem biletu.

Koszmar klienta PLL LOT. Kupił sobie "elastyczny bilet" za 1020 zł
Zdjęcie ilustracyjne (Getty Images, Artur Widak)
bECyLnBx

Pan Mateusz kupił w grudniu bilet do Londynu na lipiec 2021 roku. Ze względu na pandemię, jest to tzw. "elastyczny bilet", co z założenia miało oznaczać, że można bez żadnych kosztów zmienić datę lotu lub zwrócić bilet.

Samolot miał wylądować na London City Airport. Tam jednak samoloty przestały latać. Panu Mateuszowi zaproponowano zmianę na lotnisko Heathrow. Ten się zgodził, jednakże po dłuższym namyśle, chciał zwrócić bilet. I tu zaczęły się schody.

bECyLnBz

Kontakt graniczący z cudem

Mężczyzna, próbując skontaktować się z polskim przewoźnikiem, dzwonił nawet po nocach, czekając ponad godzinę na linii.

Na maile nikt nie odpisuje tygodniami. Na czacie do obsługi klienta - zero odzewu. Wypełniłem więc online formularz zwrotu biletu, dostałem potwierdzenie przyjęcia i…. zapadła cisza - powiedział "Rzeczypospolitej" pan Mateusz.

Za dwa bilety do Londynu Polak zapłacił 1020 zł. LOT zwrócił mu 400 zł mniej.

bECyLnBF
(...) Gdy przyszedł termin lotu otworzyli mi odprawę online, zaprosili na pokład, zaoferowali mailowo zmianę klasy itd. Dostałem nawet maila, że nie pojawiłem się na swój lot więc kasują powrotny. Co mam zrobić skoro nie sposób było skontaktować się z linią lotniczą, a całości pieniędzy firma nie oddała? - zastanawia się.

Przewoźnik podkreśla, że maile były wysyłane automatycznie. Twierdzi też, że pieniądze za bilet zostały zwrócone na początku lipca, sześć dni po wpłynięciu anulacji.

(...) Pasażer posiadał w bilecie potwierdzone loty. Zgłoszenie zwrotu przez formularz online zostało przyjęte w dniu jego wysłania. Pasażer otrzymał automatyczny mailing o odprawie i kolejne powiadomienia w sprawie lotu, co jednak nie miało wpływu na przeprocesowanie jego rezygnacji, ponieważ w takim przypadku liczy się termin zgłoszenia - podkreśla PLL LOT w rozmowie z "Rzeczpospolitą".
bECyLnBG

Chodzi jednak o różnicę, jaka została potrącona panu Mateuszowi. Jest to aż 400 zł.

W toku indywidualnego rozpatrzenia tej sprawy, różnica, która została potrącona w procesie realizacji anulacji przy dokonywaniu zwrotu za bilety, zostanie przekazana na rachunek bankowy przypisany do karty kredytowej, którą pasażer dokonał transakcji poprzez stronę internetową lot.com - obiecuje przewoźnik.

LOT jednak unika odpowiedzi na niewygodne pytania. Dotyczą one m.in. sytuacji, w jakich przewoźnik nie zwraca pełnej kwoty zakupu biletu i ich przyczyn.

bECyLnBH
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bECyLnCa
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(49)
Ona
2 miesiące temu
Warto byłoby doczytać regulamin. Elastyczny bilet oznacza najczęściej możliwość JEDNEJ zmiany, a nie, że można sobie co chwilę inaczej zamieniać. Poza tym, co również jest uwzględnione w regulaminie i to nie tylko Lot-u, za zwrot nigdy nie dostaje się pełnej kwoty, chyba że lot zostanie odwołany. Ja kupiłam bilety przed pandemią. Kiedy się zaczęła chciałam je zwrócić. Zapłaciłam 2300 zł, a chcieli mi oddać 600 zł (Lufthansa). Poczekałam, loty zostały odwołane i distałam pełny zwrot kasy (po pół roku). Niestety, ale linie lotnicze rządzą się swoimi prawami. Najczęściej ze stratą dla klientów.
Vik
2 miesiące temu
Chce, nie chce. Nagle zwrot chce. Co to ma niby być?
Joanna
2 miesiące temu
Też mam perypetie teraz z lotem! Musiałam przebukować bilet, gdzie lot daje możliwość zrobienia tego bezpłatnie, ale... Po przebukowanou biletu na 7h przed wylotem (regulamin mówi o tym, żeby jedynie przed wylotem to zrobić) otrzymałam maila z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia. Następnie czekałam na nowy bilet ponad tydzień, a w międzyczasie dostałam maila, że nie przybyłam na lot i zostaje skasowany. Infolinia 1,5h czekania i nic, Messenger cisza total, what's up również. Po straceniu 5h na czekaniu na infolinii pani powiedziała, że w tej sytuacji może tylko zwrócić cześć pieniędzy za bilet. Uparłam się i powiedziałam, że mam potwierdzenie mailowe iż zgłosiłam zmianę terminu przed wylotem i mam potwierdzenie mailowe. Poczekałam kolejne 20 min aż ona to zweryfikuje w systemie i okazało się, że mam rację. Bilet został przbukowany, ale jakim kosztem 🤬 kuźwa tydzień to zajęło i jeszcze błędy z ich strony.
bECyLnCb
żeżeżeże
2 miesiące temu
nie koszmar, tylko dziad. Liczy się przelot kraj- kraj, korona i wymyśla. Niech płaci. Ja takiego klienta wpisałbym na czarną listę.
Podróżnik
2 miesiące temu
Zawsze się spóźniają No i to Państwowa linia. Inni przewoźnicy jak qatar airline,Włoskie jak i niemieckie są tańsze,lepsza obsługa,lepsze jedzenie, A przegrali umnie jak bilety kosztowały kosmos w pierwszym etapie pseudo pandemi dla swoich obywateli.
radzik
2 miesiące temu
Lotem lecialem na dominikane wszystko fajnie ale nie jaram sie i za to ile biora pieniedzy na serio myslalem ze jakis rarytas chociaz do jedzenie bedzie a tu ch...j kanapka z musztarda po 10 godzinach lotu nie polecam - wole doplacic 100 zl i miec w allu lot z inna linia bo tyle wlasnie birze lot 100 taniej niz topowe linie i nic w zamian tamte linie chociaz dorzuca Ci open bar i posilki co 3h a nie jak lot pol godziny po starcie a pozniej 10h glodowy w nadzeji ze ktos cos kupi 30 min przed ladowaniem oblesne kanapki
Rambit666
2 miesiące temu
Gdzie ten koszmar?!!!
Onn
2 miesiące temu
Ja "walczyłem z LOT-em" długo i sprawę oddałem do ULC, ale tam też trzeba swoje odczekać. Tak więc wszędzie dobrze.....
Alvaro
2 miesiące temu
Tak jest takze z innymi liniami maile,telefony zadnej odpowiedzi,zmiany biletow w koncu zaden lot do skutku nie dochodzi.Brak dobrej obslugi klienta.
kon
2 miesiące temu
Proponuje Lufe , to jest dopiero syf, nie polecam - jak da się uniknąć to tylko nie Lufa !!!!!
poz
2 miesiące temu
parafrazując klasyka, trzeba było niemieckimi liniami lecieć..
nie latam
2 miesiące temu
tyl NIELOTEM. Nigdy!
krzakoski
2 miesiące temu
S. Bareja jako ,,Krokodylowy" skomentował niegdyś tą firmę, cyt.,,Lotem bliżej? Chyba ziemi.".
bECyLnBT
jajco
2 miesiące temu
Na dotacje dla Rydzyka przekazali
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić