Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Nowa kampania H&M oburzyła internautów. Sklep przeprasza

44

Hasło reklamowe najnowszej kampanii H&M zdecydowanie nie przypadło do gustu klientom. Niektórzy pisali nawet w internecie, że "więcej nie zrobią tam zakupów". Teraz sklep przeprasza i składa wyjaśnienia.

Nowa kampania H&M oburzyła internautów. Sklep przeprasza
Kontrowersyjna kampania (Facebook)

Kilka razy w roku sklepy wypuszczają nowe kampanie reklamowe, by przyciągnąć jak największą rzeszę klientów. Najnowsza kampania H&M sprawiła jednak, że ci jednak raczej nie ustawią się w kolejce po produkty tej marki.

Miał być sukces, będzie klapa?

Zaczęło się od tego, że wspomniany sklep wprowadził nowe udogodnienie dla klientów w postaci dobierania garderoby do indywidualnego stylu każdego klienta.

Aby zachęcić do skorzystania z aplikacji, w sklepowych witrynach zawisły plakaty. I tu zaczęły się schody... Wszystko za sprawą hasła reklamowego "Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo...". I właśnie ten napis wzbudził tyle kontrowersji.

W internecie zawrzało. Jeden z użytkowników pisał, że są to bardzo krzywdzące stereotypy.

Kilkanaście lat temu mój przyjaciel popełnił samobójstwo. Miał depresję, nikt nie zauważył, a on nie poprosił o pomoc - dodał, oburzony.

Teraz sklep musi się tłumaczyć. W związku z tym udostępnił przepraszający post w social mediach.

Przepraszamy! Za nasze hasło promujące nową funkcję "My Style Corner" w aplikacji H&M. Jako firma odzieżowa stworzyliśmy dla naszych Klientów narzędzie, które pomaga w doborze garderoby i stylizacji. W kampanii promującej to narzędzie posłużyliśmy się hasłem, które w naszej intencji miało odnosić się wyłącznie do decyzji zakupowych. Teraz dostrzegamy jednak, że hasło i sposób, w jaki je zaprezentowaliśmy, może być odczytywane w rozmaity, dla wielu krzywdzący sposób. Dlatego pragniemy podkreślić, że każdy może i powinien prosić o pomoc, jeśli tego potrzebuje. Jako firma wsłuchujemy się zawsze w głosy Klientów i bardzo poważnie traktujemy ich opinie. Kierujemy się takimi wartościami jak otwartość, empatia i zrozumienie, i jesteśmy wdzięczni za pokazywanie nam momentów, w których powinniśmy bardziej się starać. Raz jeszcze przepraszamy i informujemy, że usuwamy materiały ze sklepów - czytamy na Facebooku.
Trwa ładowanie wpisu:facebook

Czy H&M'owi feralna kampania ujdzie na sucho? A może jednak rzesza klientów nieodwracalnie odwróci się od sklepu?

Autor: KLS
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Chciała spalić koce na grillu. Wywołała pożar
Tragedia w Parku Narodowym. Słoń stratował turystę
Sprawca ataku na ratowników w szpitalu. Prokuratura zabiera głos
Rosjanie bojkotują obchody w Oświęcimiu. Delegacji nie będzie
Uchwycono niezwykłe zjawisko. Trwało 17 minut
Zobaczcie, co przyniosły ostatnie sztormy na Bałtyku. Wysyp!
Tragedia w Siedlcach. Napastnik miał 2 promile alkoholu
Trudny los Agaty Wróbel. Porównują ją do Violetty Villas. "Dajcie jej spokój"
Leśnik aż założył okulary. "Od razu zrozumiałem, że to nie bobry"
Dantejskie sceny na pokładzie samolotu. Tak stewardesy uciszyły pasażerkę
Djokovic krytykuje "ekspertów" od kontuzji. Udostępnił zdjęcie MRI
Skoki w Oberstdorfie. Polscy skoczkowie powalczą o awans
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić