Nowa kampania H&M oburzyła internautów. Sklep przeprasza

Hasło reklamowe najnowszej kampanii H&M zdecydowanie nie przypadło do gustu klientom. Niektórzy pisali nawet w internecie, że "więcej nie zrobią tam zakupów". Teraz sklep przeprasza i składa wyjaśnienia.

Kontrowersyjna kampaniaKontrowersyjna kampania
Źródło zdjęć: © Facebook

Kilka razy w roku sklepy wypuszczają nowe kampanie reklamowe, by przyciągnąć jak największą rzeszę klientów. Najnowsza kampania H&M sprawiła jednak, że ci jednak raczej nie ustawią się w kolejce po produkty tej marki.

Miał być sukces, będzie klapa?

Zaczęło się od tego, że wspomniany sklep wprowadził nowe udogodnienie dla klientów w postaci dobierania garderoby do indywidualnego stylu każdego klienta.

Aby zachęcić do skorzystania z aplikacji, w sklepowych witrynach zawisły plakaty. I tu zaczęły się schody... Wszystko za sprawą hasła reklamowego "Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo...". I właśnie ten napis wzbudził tyle kontrowersji.

W internecie zawrzało. Jeden z użytkowników pisał, że są to bardzo krzywdzące stereotypy.

Kilkanaście lat temu mój przyjaciel popełnił samobójstwo. Miał depresję, nikt nie zauważył, a on nie poprosił o pomoc - dodał, oburzony.

Teraz sklep musi się tłumaczyć. W związku z tym udostępnił przepraszający post w social mediach.

Przepraszamy! Za nasze hasło promujące nową funkcję "My Style Corner" w aplikacji H&M. Jako firma odzieżowa stworzyliśmy dla naszych Klientów narzędzie, które pomaga w doborze garderoby i stylizacji. W kampanii promującej to narzędzie posłużyliśmy się hasłem, które w naszej intencji miało odnosić się wyłącznie do decyzji zakupowych. Teraz dostrzegamy jednak, że hasło i sposób, w jaki je zaprezentowaliśmy, może być odczytywane w rozmaity, dla wielu krzywdzący sposób. Dlatego pragniemy podkreślić, że każdy może i powinien prosić o pomoc, jeśli tego potrzebuje. Jako firma wsłuchujemy się zawsze w głosy Klientów i bardzo poważnie traktujemy ich opinie. Kierujemy się takimi wartościami jak otwartość, empatia i zrozumienie, i jesteśmy wdzięczni za pokazywanie nam momentów, w których powinniśmy bardziej się starać. Raz jeszcze przepraszamy i informujemy, że usuwamy materiały ze sklepów - czytamy na Facebooku.

Czy H&M'owi feralna kampania ujdzie na sucho? A może jednak rzesza klientów nieodwracalnie odwróci się od sklepu?

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę