Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
KLS
|

Nowa kampania H&M oburzyła internautów. Sklep przeprasza

29
Podziel się:

Hasło reklamowe najnowszej kampanii H&M zdecydowanie nie przypadło do gustu klientom. Niektórzy pisali nawet w internecie, że "więcej nie zrobią tam zakupów". Teraz sklep przeprasza i składa wyjaśnienia.

Nowa kampania H&M oburzyła internautów. Sklep przeprasza
Kontrowersyjna kampania (Facebook)

Kilka razy w roku sklepy wypuszczają nowe kampanie reklamowe, by przyciągnąć jak największą rzeszę klientów. Najnowsza kampania H&M sprawiła jednak, że ci jednak raczej nie ustawią się w kolejce po produkty tej marki.

Miał być sukces, będzie klapa?

Zaczęło się od tego, że wspomniany sklep wprowadził nowe udogodnienie dla klientów w postaci dobierania garderoby do indywidualnego stylu każdego klienta.

Aby zachęcić do skorzystania z aplikacji, w sklepowych witrynach zawisły plakaty. I tu zaczęły się schody... Wszystko za sprawą hasła reklamowego "Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo...". I właśnie ten napis wzbudził tyle kontrowersji.

W internecie zawrzało. Jeden z użytkowników pisał, że są to bardzo krzywdzące stereotypy.

Kilkanaście lat temu mój przyjaciel popełnił samobójstwo. Miał depresję, nikt nie zauważył, a on nie poprosił o pomoc - dodał, oburzony.

Teraz sklep musi się tłumaczyć. W związku z tym udostępnił przepraszający post w social mediach.

Przepraszamy! Za nasze hasło promujące nową funkcję "My Style Corner" w aplikacji H&M. Jako firma odzieżowa stworzyliśmy dla naszych Klientów narzędzie, które pomaga w doborze garderoby i stylizacji. W kampanii promującej to narzędzie posłużyliśmy się hasłem, które w naszej intencji miało odnosić się wyłącznie do decyzji zakupowych. Teraz dostrzegamy jednak, że hasło i sposób, w jaki je zaprezentowaliśmy, może być odczytywane w rozmaity, dla wielu krzywdzący sposób. Dlatego pragniemy podkreślić, że każdy może i powinien prosić o pomoc, jeśli tego potrzebuje. Jako firma wsłuchujemy się zawsze w głosy Klientów i bardzo poważnie traktujemy ich opinie. Kierujemy się takimi wartościami jak otwartość, empatia i zrozumienie, i jesteśmy wdzięczni za pokazywanie nam momentów, w których powinniśmy bardziej się starać. Raz jeszcze przepraszamy i informujemy, że usuwamy materiały ze sklepów - czytamy na Facebooku.

Czy H&M'owi feralna kampania ujdzie na sucho? A może jednak rzesza klientów nieodwracalnie odwróci się od sklepu?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(29)
bulwers
8 miesięcy temu
Niestety, mamy coraz głupsze społeczeństwo pozbawione umiejętności abstrakcyjnego myślenia i umiejętności odczytywania metafor...
HaRa
8 miesięcy temu
Nie chcę nikogo bronić ale tu chodzi o to że mężczyzna nie musi prosić o pomoc w kupowaniu ubrań! No ludzie, zastanówcie się o co ta afera....
Aga
8 miesięcy temu
Ilość szumu, klików, komentarzy już sprawia że kampania przynioska im rozgłos i powiększyła zasięgi. To przepraszam na koniec to też część kampanii.
b_easy
8 miesięcy temu
Prawdziwy mężczyzna prosi jedynie o przebaczenie. Nigdy o zgodę czy pomoc.
CNNNC
8 miesięcy temu
Juz byla reklama i nie przeszkadzala niewolnikom w Nadwislanskim Kraju . "Nie dla idiotow " . Ta sama reklama na rynku niemieckim zostala zakazana
jar
8 miesięcy temu
Tu sklep xxx - od jutra zaczynamy nową kampanię reklamową, dlatego już dzisiaj przepraszamy i zdejmiemy ja pojutrze
fireANDforget
8 miesięcy temu
dzień dobry chłopcy i mężczyźni...proszę pytać jeśli ktoś potrzebuje pomocy, jakiś ewentualny samobójca..aby nie było, że ktoś nie zauważył, że ktoś ma depresję...litości ludzie, to tylko kampania reklamowa, wystarczy czytać ze zrozumieniem...a kontekst samego przekazu był przecież żartobliwy...podobno kiedyś niezależność była dobrą cechą, ale jak wynika z tego bicia piany nawet facet musi prosić o pomoc, bo przecież sam się nie ubierze, taki z niego fajtłapa musi być...
no tak
8 miesięcy temu
Chyba czas już na apkę z instrukcją podcierania. Telefon powinien zeskanować zad żeby obliczyć ile papieru jest potrzebne do użycia, po czym wskaże czy od tyłu czy od przodu , z jaką siłą trzeć i ile razy aż będzie czysto. Smartfonozombies otacza nas coraz bardziej.
Robson
8 miesięcy temu
Kolejna burza o nic. Ktoś chce zaistnieć medialnie robiąc z igły widły. Dorabianie takiej bzdurnej ideologii do hasła promującego apkę pomagającą dobrać sweter lub spodnie to kolejny objaw powszechnego zidiocenia.
Gosc
8 miesięcy temu
Głupie baby w komentarzach piszą że nie wiedzą o co tyle szumu a gdyby chociaż przez jeden dzień były mężczyzna z problemami to by nie wytrzymały. Życie będąc mężczyzna szczególnie w Polsce to level Hard.
Malga
8 miesięcy temu
O co tyle hałasu??? Ludzie już do reszty zgłupieli
Beata
8 miesięcy temu
O matko i córko ale się narobiło...🤣
George
8 miesięcy temu
Pewnie Spurek robiła kampanię.
Try
8 miesięcy temu
Sa lepsze siecìówki
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić