aktualizacja 

Tajemnicze przyciski przy kasach w Lidlu. Do czego służą?

28

Uważni klienci z pewnością dostrzegli, że kasy samoobsługowe w Lidlu wyposażone są w sześć przycisków, których przeznaczenie pozostawało wielką niewiadomą. Dziennikarze portalu o2.pl zapytali popularną sieć, do czego one służą. Oto odpowiedź!

Tajemnicze przyciski przy kasach w Lidlu. Do czego służą?
Czy kasy samoobsługowe w Lidlu mają ukryte funkcje? (Getty Images, Wykop)

Ukrytych funkcji nie brakuje w kasach samoobsługowych dostępnych w sklepach sieci Biedronka (szczegóły tutaj). Podobnie jest w przypadku Lidla. Na poniższym zdjęciu zaznaczyliśmy obszar, w którym rozlokowano sześć tajemniczych przycisków. Uważni klienci z pewnością doskonale wiedzą o ich istnieniu.

Do czego służą te przyciski i czy mogą się przydać klientom? Postanowiliśmy to sprawdzić. Oto efekt.

Odnosząc się do przycisków zamieszczonych na kasach samoobsługowych, są to między innymi diody informujące o zakodowanych błędach lub np. przycisk resetu wagi. Na co dzień służą przede wszystkim pracownikom sklepów oraz pracownikom serwisowym do zapewniania prawidłowego funkcjonowania kas samoobsługowych. Przyciski te są w zasięgu klientów, natomiast nie są niezbędne do samodzielnego kasowania produktów - przekazała portalowi o2.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Zaznaczyła również, że "klient podczas dokonywania zakupów w strefie kas samoobsługowych korzysta przede wszystkim z ekranu dotykowego, pojemnika na zakupy, pojemnika na skasowane produkty, wagi oraz skanera.".

Lidl. Potrzebujesz pomocy? Asystent kas jest w zasięgu dłoni

W ponad 650 sklepach Lidl w Polsce funkcjonują już blisko 4 tys. kas samoobsługowych. - Klienci chętnie udają się do kas samoobsługowych, które do tej pory sprawdzały się bardzo dobrze, zwłaszcza przy średnich i małych zakupach. Dzięki kasom samoobsługowym z wagami XXL od teraz również klienci z dużymi zakupami mogą swobodnie korzystać z tego rozwiązania - podkreśliła Aleksandra Robaszkiewicz.

W przypadku pojawienia się problemów, klient korzystający z kasy samoobsługowej może liczyć na wsparcie. Pomoc gwarantuje tzw. asystent kas.

Nasi pracownicy także bardzo sobie cenią kasy samoobsługowe, ponieważ dzięki nim mają więcej czasu, aby zająć się innymi czynnościami w sklepie. W strefie kas samoobsługowych zawsze jest jednak obecny jeden pracownik - tzw. asystent kas - dedykowany wyłącznie tej strefie, który wspiera klientów w samodzielnym kasowaniu zakupów - podsumowała przedstawicielka sieci Lidl Polska.
Zobacz także: Sklepy bez obsługi. Przyjmą się w Polsce? "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"
Autor: MDO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić