Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Przejdź na
oprac. OKT
|

Tak działają oszuści. Nie daj się nabrać na telefon z banku!

5
Podziel się

Oszuści są coraz bardziej bezczelni i perfidni. Aby okraść posuwają się do coraz bardziej zuchwałych czynów. Ostatnio głośno było o osobach podszywających się pod pracowników banku, tylko po to, aby wyłudzić dane i wyczyścić konta. Teraz udało się nagrać rozmowę z takim oszustem i sprawdzić jak działają naprawdę.

Tak działają oszuści. Nie daj się nabrać na telefon z banku!
Nie daj się oszukać. Tak działają oszuści! (Pixabay)

Oszuści są coraz bardziej wyrafinowani. Ich sztuczki potrafią zmylić niejedną osobę, która nieświadoma, że ma do czynienia z próbą wyłudzenia przekazuje swoje dane. A potem następuje płacz i zgrzytanie zębów — konto bankowe okazuje się puste.

Zobacz także: Oszustwo na koronawirusa. Policja ostrzega

Dziennikarz sprowokował oszustkę

Dziennikarz portalu Istotne.pl nagrał rozmowę z "pracownikiem banku", czyli oszustem podszywającym się pod konsultanta. Jak informuje portal, numer telefonu oszusta to 800 302 302, czyli dokładnie taki sam jak numer prawdziwej infolinii banku PKO BP.

Okazuje się, że złodzieje opanowali technologie pozwalające na fabrykowanie numerów telefonów i podszywanie się pod oficjalne infolinie. Odbierając połączenie z zaufanego numeru trzeba zachować czujność.

– Kobieta powiedziała, że wykonano przelew z mojego konta na 500 zł i zapytała, czy faktycznie tak było. Odpowiedziałem, że nie i zaczęła się cała procedura, która ma za zadanie przestraszenie klienta i zdezorientowanie go - czytamy relację dziennikarza Istotne.pl

Jak wskazuje portal, takie działania mają na celu przedłużyć rozmowę, uśpić czujność odbierającego i poddać go manipulacji. Dziennikarz postanowił na potrzeby prowokacji połknąć przynętę i udawał osobę, która nie zna się na systemach bankowych ani technologiach stosowanych we współczesnych smarfonach.

Bank ostrzega przed podobnymi działaniami

Oszustka poleciła, by celem wyjaśnienia sprawy tajemniczego przelewu zainstalować na telefonie aplikację AnyDesk. Uwaga! Jest to oprogramowanie służące do zdalnego przejęcia kontroli nad telefonem. W ten sposób oszuści zyskują dostęp do aplikacji mobilnej banku i mogą w naszym imieniu wykonywać przelewy, czy zaciągać kredyty.

– Niestety, od ponad roku próby oszustw tego typu stały się dość częste. Na szczęście klienci są coraz bardziej na nie wyczuleni. Przestępcy wykorzystują słabość infrastruktury GSM i są w stanie podszyć się pod dowolny numer telefonu – infolinii bankowej, ale też policji czy prokuratury – informuje Magdalena Lejman z zespołu prasowego PKO BP w rozmowie z portalem
Zobacz także: Rozmowa z oszustką podającą się za pracownicę banku
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(5)
Afryka
3 tyg. temu
Polska to taka peryferia w Afryce. We wszystkim to samo.
LLLLLLL
3 tyg. temu
W tym kraju to tylko umarli nie oszukują. Przykład idzie z góry. Na kimś się muszą wzorować.
detektyw
3 tyg. temu
Po akcencie widać że to nie Polka. Trzeba być ograniczonym aby nie wyłapać taką gadkę nawet głuchy by wyłapał że to nie jest pracownica żadnego Banku
prawda
3 tyg. temu
umieli oszusta nagrać ale złapać już nie? To nie oszusci są problem ale patopolicja i piSSia prokuratura
emeryt
3 tyg. temu
a mi to zwisa, nie mam konta a emeryturę przynosi mi listonosz za 10 zł - taniej jak konto w Banku ! Wała Karłu i Kotu .
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić