UOKiK bierze się za handlowców. "Zaczniemy nakładać kary"

5

W rozmowie z PAP prezes UOKiK Tomasz Chróstny zapowiedział, że możliwe jest, iż na handlowców nakładane będą kary. Będą one stosowane wtedy, gdy przedsiębiorcy nie dopasują się do przepisów ws. informowania o obniżkach cen.

UOKiK bierze się za handlowców. "Zaczniemy nakładać kary"
UOKiK zapowiada konsekwencje względem handlowców (Pixabay)

1 stycznia 2023 roku w życie weszła dyrektywa Omnibus. Nakłada ona na sklepy obowiązek podawania najniższej ceny danego produktu z ostatnich 30 dni. Niestety, ta nowelizacja ustawy o prawach konsumenta nie jest właściwie respektowana przez wszystkie podmioty.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma to na uwadze. W związku z tym w najbliższych tygodniach zamierza opublikować wytyczne, które doprecyzują, jak powinna wyglądać informacja o promocjach zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w e-commerce.

Damy przedsiębiorcom czas na dostosowanie się, a jeśli tego nie zrobią, zaczniemy wyciągać konsekwencje - przekazał w rozmowie z PAP prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Ceny w Polsce są zdecydowanie zbyt wysokie". Ekspert wskazuje powody

W drugiej połowie 2023 roku przedsiębiorcy, którzy nie dostosują się do wymogów, mają otrzymywać kary. Na razie nie wiadomo, co dokładnie grozi podmiotom lekceważącym wyznaczone zasady.

Prezes UOKiK o zarzutach dla gwiazd

Tomasz Chróstny nawiązał też do zarzutów, które ostatnio UOKiK postawił influencerom - Filipowi Chajzerowi, Dorocie Rabczewskiej i Małgorzecie Rozenek-Majdan. Ruch urzędu jest podyktowany niewłaściwym oznaczaniem reklam przez celebrytów.

Influencerzy coraz większą rolę odgrywają w nakłanianiu nas do zakupów. Chcemy, żeby również w tym kanale klient był chroniony - zauważył prezes UOKiK.

Zarzuty wspomnianym celebrytom postawiono w poniedziałek. UOKiK wskazał, że "twórcy w swoich wpisach promują produkty różnych reklamodawców, za co otrzymują wynagrodzenie i nie oznaczają treści sponsorowanych w sposób jednoznaczny, czytelny i zrozumiały. Tym samym mogą wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie charakteru publikowanych postów oraz relacji".

Autor: MDO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić