Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Zmienili wystrój w osiedlowym sklepie? Uważaj! To sprawdzony sposób

4

Twój ulubiony sklep znów zmienił wystrój i nie możesz zorientować się gdzie leży najtańsze mleko? Uważaj, to podstęp i co gorsza stosuje go większość popularnych sieci spożywczych dostępnych w Polsce. Zanim się zorientujesz, wydasz u nich krocie.

Zmienili wystrój w osiedlowym sklepie? Uważaj! To sprawdzony sposób
Ten trik stosuje coraz więcej sklepów być wydał więcej podczas zakupów (Adobe Stock)

"Co tanie to drogie" mawiały nasze mamy i trudno odmówić im racji, patrząc na strategie marketingowe większości popularnych w Polsce sieci spożywczych. Pozorne promocje i stopniowe przyzwyczajanie klientów do swoich produktów mają tylko jeden cel, a są nim nasze pieniądze.

Dlatego nie dajmy się zwieść producentom ulubionego serka czy herbaty dostępnych tylko w jednej sieci sklepów. Jeśli pod kątem ulubionych produktów zaczniemy wybierać konkretny sklep by zaopatrzyć się w nim w zakupy na cały tydzień to znak, że przepadliśmy z kretesem, a spece od marketingu zrobią wszystko by już nie wypuścić nas z konsumenckiej sieci.

Marketerzy monitorują nasze zakupowe wybory na każdym kroku. Warto znać te najbardziej niewinne sztuczki, bo gdy odkryjemy ich prawdziwe znaczenie, pozwoli nam to ochronić portfel i nie dać się naciągnąć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Krzysztof Gawkowski alarmuje. "Wszedł program 'drożyzna+'"

Takim sygnałem może być zwyczajna zmiana wystroju w ulubionym sklepie. Gdy po kilku miesiącach orientujemy się, że półka ze słodyczami stoi gdzie indziej, warto by uruchomił się nam konsumencki radar. Nagłe przemeblowanie sklepu, to nic innego jak próba zainteresowania stałych klientów nowym towarem, który wcześniej omijali podczas swoich stałych zakupowych tras. Ani się nie obejrzysz, gdy mijając półkę, której nie widziałeś wcześniej zgarniesz z niej produkty na kwotę kilkudziesięciu złotych.

Zauważyłeś także, że coraz częściej popularne sieci wycofują ze sklepów małe koszyki? To także efekt psychologiczny stosowany z powodzeniem na klientach. W wózku zmieścisz więcej produktów, a wizualnie wciąż wydaje ci się, że to zaledwie "kilka rzeczy". Zdziwienie przychodzi do nas dopiero przy kasie, ale wtedy zazwyczaj jest już za późno, aby się wycofać.

Innym zabiegiem rzadko dostrzeganym przez klientów jest brak zegarów na ścianach czy zaklejone okna, tak by kupując klient zatracił poczucie czasu. Robiąc zakupy nawet w zaufanym osiedlowym markecie warto znać te triki, by nie dać się na nie złapać.

Autor: BBI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Półnagi strażak biegł do remizy. Nawet nie założył butów
Jak przechowywać mąkę? Ten trik cię zaskoczy
Siostra Aniela gotowała nawet dla papieża. Szczere wyznanie
Rosja ma problem. Nowe władze Syrii przez 14 dni nie wpuszczały rosyjskiego statku
Ksiądz nie chciał jej wpuścić do kościoła. Wszystko przez jeden element ubioru
O krok od tragedii. Matka nie zauważyła autobusu. Szokujące nagranie na TikToku
Idealna pasta do kanapek. Wystarczą dwa składniki
Gen. Skrzypczak mówi wprost. Oni powinni obawiać się Trumpa
To spowiedź czy przesłuchanie? "Moja noga już więcej nie postanie w tym kościele"
Tłuszcz w mięśniach zwiększa ryzyko poważnych chorób. "Niezależnie od BMI"
Nawrocki znalazł sposób. Tak chce pokonać Trzaskowskiego
Wielka Iga Świątek! Amerykanka zdominowana w ćwierćfinale Australian Open
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić