Zmienili wystrój w osiedlowym sklepie? Uważaj! To sprawdzony sposób

Twój ulubiony sklep znów zmienił wystrój i nie możesz zorientować się gdzie leży najtańsze mleko? Uważaj, to podstęp i co gorsza stosuje go większość popularnych sieci spożywczych dostępnych w Polsce. Zanim się zorientujesz, wydasz u nich krocie.

Ten trik stosuje coraz więcej sklepów być wydał więcej podczas zakupówTen trik stosuje coraz więcej sklepów być wydał więcej podczas zakupów
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

"Co tanie to drogie" mawiały nasze mamy i trudno odmówić im racji, patrząc na strategie marketingowe większości popularnych w Polsce sieci spożywczych. Pozorne promocje i stopniowe przyzwyczajanie klientów do swoich produktów mają tylko jeden cel, a są nim nasze pieniądze.

Dlatego nie dajmy się zwieść producentom ulubionego serka czy herbaty dostępnych tylko w jednej sieci sklepów. Jeśli pod kątem ulubionych produktów zaczniemy wybierać konkretny sklep by zaopatrzyć się w nim w zakupy na cały tydzień to znak, że przepadliśmy z kretesem, a spece od marketingu zrobią wszystko by już nie wypuścić nas z konsumenckiej sieci.

Marketerzy monitorują nasze zakupowe wybory na każdym kroku. Warto znać te najbardziej niewinne sztuczki, bo gdy odkryjemy ich prawdziwe znaczenie, pozwoli nam to ochronić portfel i nie dać się naciągnąć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Krzysztof Gawkowski alarmuje. "Wszedł program 'drożyzna+'"

Takim sygnałem może być zwyczajna zmiana wystroju w ulubionym sklepie. Gdy po kilku miesiącach orientujemy się, że półka ze słodyczami stoi gdzie indziej, warto by uruchomił się nam konsumencki radar. Nagłe przemeblowanie sklepu, to nic innego jak próba zainteresowania stałych klientów nowym towarem, który wcześniej omijali podczas swoich stałych zakupowych tras. Ani się nie obejrzysz, gdy mijając półkę, której nie widziałeś wcześniej zgarniesz z niej produkty na kwotę kilkudziesięciu złotych.

Zauważyłeś także, że coraz częściej popularne sieci wycofują ze sklepów małe koszyki? To także efekt psychologiczny stosowany z powodzeniem na klientach. W wózku zmieścisz więcej produktów, a wizualnie wciąż wydaje ci się, że to zaledwie "kilka rzeczy". Zdziwienie przychodzi do nas dopiero przy kasie, ale wtedy zazwyczaj jest już za późno, aby się wycofać.

Innym zabiegiem rzadko dostrzeganym przez klientów jest brak zegarów na ścianach czy zaklejone okna, tak by kupując klient zatracił poczucie czasu. Robiąc zakupy nawet w zaufanym osiedlowym markecie warto znać te triki, by nie dać się na nie złapać.

Wybrane dla Ciebie
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski