Tyle zostało ich na Ziemi. Naukowcy opracowali niesamowitą mapę

Dwóch badaczy z Uniwersytetu w Paraiba w Brazylii opracowało niezwykłą mapę. Na podstawie badań i obserwacji oszacowali gdzie mogą żyć nieznane ludzkości gatunki zwierząt.

Tyle zostało ich na Ziemi. Naukowcy opracowali niesamowitą mapę
Mapa pokazuje nieznane światu gatunki kręgowców. (Map of life)

Ekolodzy Mario Moura i Walter Jetz z Uniwersytetu w Paraiba w Brazylii stworzyli mapę miejsc, gdzie wciąż mogą znajdować się nieznane gatunki zwierząt. Swoje prognozy oparli o wieloletnie badania, czynniki biologiczne, środowiskowe i socjologiczne związane z ponad 32 tys. kręgowców lądowych.

Szanse na wczesne odkrycie i opisanie nie są takie same między gatunkami - mówi Moura.

Znamy tylko 13 proc. gatunków zwierząt

Naukowcy mówią prost, że odkrycie dużych gatunków lub kuzynów znanych nam już zwierząt jest mało prawdopodobne. Nie mniej jednak autorzy badań mają nadzieję na odnalezienie małych gadów i płazów. Główne państwa, w których miałyby się znajdować to Brazylia, Indonezja, Madagaskar i Kolumbia.