Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 

Polscy turyści utknęli w Turcji. LOT wydał oświadczenie

52

W piątek media poinformowały o 150 polskich turystach, którzy utknęli na lotnisku w tureckim Bodrum. Wszystko przez usterkę samolotu. W ciągu 24 godzin czekania na lotnisku dostaliśmy trzy razy butelkę wody i dwa hamburgery — relacjonował jeden z pasażerów. LOT zabiera głos.

Polscy turyści utknęli w Turcji. LOT wydał oświadczenie
Polscy pasażerowie utknęli na tureckim lotnisku. (Pixabay)

W piątek 14 czerwca RMF FM poinformowało o 150 polskich pasażerach, którzy utknęli na lotnisku w Turcji. Planowo lot do kraju miał się odbyć w czwartek 13 czerwca. Plany przewoźnika i turystów pokrzyżowała jednak usterka maszyny. Zdecydowano się na naprawę samolotu, która trwała kilka godzin. Pasażerowie weszli nawet na pokład. Kiedy wydawało się, że mogą odetchnąć z ulgą, okazało się, że do startu nie dojdzie.

Samolot, którym mieliśmy wczoraj wylecieć, w ogóle nie ruszył, nie kołował. Odpalił tylko silnik, z którego poleciał dym — przekazał jeden ze świadków cytowany przez portal gazeta.pl

Pasażerowie skarżyli się, że nie mogli liczyć na żadną pomoc ani ze strony biura podróży, ani ze strony LOT-u. - W ciągu 24 godzin czekania na lotnisku dostaliśmy trzy razy butelkę wody i dwa hamburgery — relacjonował jeden z polskich turystów. Poinformowano ich jedynie o tym, że wrócą do domu w piątek około godziny 16.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zapytaliśmy Polaków o podróże koleją z PKP. "Jest ogromna poprawa"

Inaczej sytuację przedstawił rzecznik LOT-u.

Pasażerowie mieli zapewniony hotel?

Rzecznik PLL LOT Krzysztof Moczulski potwierdził, że w samolocie typu Boeing 737, który miał lecieć na trasie z Bodrum do Poznania, doszło do usterki technicznej. Dodał, że lokalni mechanicy nie poradzili się z naprawą. W związku z tym zdecydowano o wysłaniu samolotu zastępczego.

Pasażerowie zostali w czwartek przekierowani do hotelu oraz zapewniono im wyżywienie — przekazał rzecznik LOT-u, cytowany przez portal epoznań.pl

Portal poinformował, że pasażerowie zostali przewiezieni z lotniska do hotelu około godziny 23. - Meldunek trwał do 1.00 w nocy. O 4.00 musieliśmy być w autobusie na lotnisko. Zdążyliśmy się jedynie odświeżyć — powiedziała jedna z turystek. Epoznań.pl informuje, że wylot polskich turystów został przesunięty z godziny 15:55 na 17:15.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Zobacz także:
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić