Kamil Niewiński
Kamil Niewiński| 

Polska prawdziwym rodzynkiem w Europie. Wymowna recenzja TVP

8

Najnowsze badania przeprowadzone przez Eurobarometr pokazały medialne przyzwyczajenia i opinie obywateli Unii Europejskiej. Jedna kwestia sprawia, że Polska wyróżnia się na tle wszystkich innych państw członkowskich.

Polska prawdziwym rodzynkiem w Europie. Wymowna recenzja TVP
Zaufanie do mediów publicznych? W Polsce wyjątkowo niskie (TVP)

Udział poszczególnych mediów w rynku ciągle się zmienia. Jak wygląda to w 2023 roku? Wiele jest w stanie powiedzieć nam o tym najnowszy raport wykonany przez Eurobarometr.

Nadal najpopularniejszym sposobem na pozyskiwanie informacji jest telewizja. W ciągu ostatnich 7 dni aż 71 proc. ankietowanych oglądało TV. Na kolejnych lokatach znajduje się prasa oraz portale internetowe - 42 proc.

Ex aequo na trzecim miejscu znajduje się zaś radio oraz media społecznościowe - po 37 proc. Względem 2022 r. media społecznościowe urosły o 11 p.p., co jest ogromnym przyrostem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: PO wycofuje się z likwidacji TVP Info. Zaskakujące słowa Kidawy-Błońskiej

Zaufanie do mediów publicznych? W Polsce wyjątkowo niskie

Bardzo ciekawym aspektem jest zaufanie do poszczególnych form masowego przekazu. Średnio 48 proc. mieszkańców Unii Europejskiej ufa telewizji i radiu publicznemu. Na kolejnej pozycji jest prasa drukowana (38 proc.), a dopiero potem telewizja i radio prywatne (29 proc.).

Co ciekawe, Polska jest jedynym krajem UE, w którym media prywatne mają większe zaufanie niż telewizja i radio publiczne - 41 proc. do 26 proc. Czyni to Polskę wyjątkiem na skalę Unii. Drugim krajem, w którym media publiczne nie są na 1. miejscu, są Węgry (25 proc.). Tam jednak najwięcej osób ufa "osobom lub grupom obserwowanym w mediach społecznościowych" (28 proc.).

W jakich celach Polacy śledzą wiadomości? Najczęściej, by śledzić politykę krajową (70 proc. ankietowanych w ciągu ostatnich 7 dni), wiadomości lokalne (59 proc.) oraz sprawy europejskie i międzynarodowe (52 proc.). Jedynie w grupie 15-24 najpopularniejszym źródłem informacji są media społecznościowe. W grupach od 25. roku życia w górę dominuje u nas telewizja.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić