Rosyjska influencerka zawiedziona "rosyjskim YouTubem". Dosadne podsumowanie
Po inwazji na Ukrainę, wiele zachodnich firm postanowiło całkowicie wycofać się z Rosji, także w sferze wirtualnej. Stworzone na szybko nowe media społecznościowe okazują się coraz większym rozczarowaniem.
Rosyjska inwazja na Ukrainę trwa od lutego 2022 r. Niedługo po rosyjskiej napaści ogrom firm, od gigantów branży motoryzacyjnej, przez supermarkety, po nawet sieć restauracji McDonald's, postanowiło wycofać się z działalności w Rosji na stałe. Trzeba niestety zaznaczyć, że w części przypadków na szumnych deklaracjach się skończyło.
Exodus miał miejsce również w świecie wirtualnym, lecz ten był jednak wywołany decyzją rosyjskich władz. 4 marca 2022 r. YouTube, Facebook, Twitter czy Instagram zostały zablokowane, a rosyjscy użytkownicy zostali odcięci od źródeł informacji. Ta sytuacja nie zmieniła się do dziś, lecz w teorii Rosjanie nie mieli się czym martwić - szybko pojawiły się portale wzorowane na tych zablokowanych.
PiS i Konfederacja w koalicji? Zaskakujące słowa w Sejmie
Czytaj więcej: Niemal im się udało. Rosjanie znów stracili cenny sprzęt
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co prawda w czołówce najchętniej pobieranych aplikacji w Rosji nadal są programy VPN pozwalające na obejście blokad regionalnych, lecz właściciele VKontakte - największego rosyjskiego serwisu społecznościowego - bardzo szybko stworzyli zastępstwo dla YouTube'a. RuTube i Zen miały sprawić, że nikt nie będzie tęsknić za zachodnimi oryginałami.
Rzeczywistość okazała się zupełnie inna, o czym postanowiła powiedzieć Yulia Prokhorowa - Rosjanka, która mieszkając w Niemczech na początku wojny stała się znana ze swoich prowokacji, polegających np. na paradowaniu z flagą Rosji na wiecach poparcia dla Ukrainy. Prokhorowa została deportowana do Rosji, a tam zaczęła działać na RuTube i Zen. Teraz wydaje się teg żałować.
Czytaj również: Pokazał warunki życia na rosyjskiej wsi. Szokujące, że w XXI wieku ktoś jeszcze tak mieszka
W swoim najnowszym wideo Prokhorowa zdradziła, że platformy te bez większego powodu blokują monetyzację filmów, przez co twórcy nie są w stanie na nic zarabiać. Influencerka jest tym naprawdę mocno zawiedziona i wygląda na załamaną, śmiejąc się przez łzy.
Wszystko będzie wyglądać coraz gorzej, i gorzej, i gorzej. Półtora roku temu naprawdę wierzyłam, że coś się może zmienić. Tylko Zen i RuTube otrzymują pieniądze. Każdej innej osobie, która tworzy wideo lub chce się w jakiś sposób rozwijać, ucinają monetyzację i nic nie płacą. Wszyscy pracują tutaj za darmo. Tylko prywatne reklamy mogą jakoś pomóc, albo i nie. J**** mnie, jestem głupia.