Ryanair apeluje do pasażerów. Wskazał brytyjski rząd
Ryanair zachęca pasażerów dotkniętych opóźnieniami do... e‑mailowego ataku na brytyjską minister transportu Heidi Alexander, aby naprawiła zarządzane usługi kontroli ruchu lotniczego.
Irlandzki tani przewoźnik Ryanair zaprezentował nową, kontrowersyjną kampanię skierowaną do pasażerów dotkniętych opóźnieniami, szczególnie w Wielkiej Brytanii.
Na specjalnej stronie internetowej "Air Traffic Control Ruined Your Flight" zamieścił adres mailowy brytyjskiej minister transportu, Heidi Alexander, i gotowy szablon wiadomości, by pasażerowie mogli bezpośrednio skarżyć się na opóźnienia spowodowane przez Nats - brytyjskiego dostawcę usług kontroli ruchu lotniczego.
Jak podkreśla "Daily Mail", kampania jest odpowiedzią na narastającą frustrację związaną z zakłóceniami przypisywanymi brytyjskiemu dostawcy usług kontroli ruchu lotniczego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Złowił większą rybę od siebie. Nagranie z USA. "O mój Boże, co to jest?"
Według irlandzkiego przewoźnika, od 1 stycznia do 1 września tego roku, 5 782 loty zostały opóźnione z powodu problemów z Nats, co dotknęło ponad milion pasażerów.
Linia lotnicza wezwała minister Alexander do "naprawienia" Nats, które określiła jako "źle zarządzane i niedostatecznie obsadzone". Ryanair podkreśla, że brytyjski rząd, posiadający 49 proc. udziałów w Nats, powinien szybko interweniować.
Jade Kirwan, dyrektor ds. komunikacji Ryanair, stwierdziła, że to nie do przyjęcia, że nieudolność Nats i braki kadrowe nadal powodują zakłócenia w lotach i dla pasażerów w Wielkiej Brytanii.
Już w tym roku ponad milion pasażerów Ryanair, w tym wiele rodzin z dziećmi, doświadczyło niepotrzebnych opóźnień - powiedziała Jade Kirwan.
Ryanair skrytykował również przewodniczącą Komisji Europejskiej, Ursulę von der Leyen, za brak wystarczających działań na rzecz poprawy usług. Na stronie internetowej zamieszczono nawet satyryczny filmik z jej udziałem.
Zmiany w polityce biletowej
Od 3 listopada Ryanair wprowadza nowe zasady dotyczące kart pokładowych. Pasażerowie będą musieli korzystać z cyfrowych kart pokładowych dostępnych w aplikacji myRyanair.
Rezygnujemy z papierowych kart pokładowych - powiedział Michael O'Leary, CEO Ryanair, w podcaście "Independent Travel". Obecnie już 85-90 proc. pasażerów korzysta z telefonów komórkowych.