Zaskakująca teoria badaczy dot. Układu Słonecznego. Tkwimy w błędzie?

Naukowcy nieustannie zastanawiają się, jak powstawał Układ Słoneczny. Ich najnowsze wnioski mocno zaskakują. Odkrycia badaczy wskazują na to, że Układ Słoneczny tworzył się w dwóch etapach.

Zaskakująca teoria badaczy dot. Układu Słonecznego. Tkwimy w błędzie?
Układ Słoneczny (Pixabay)

Jak powstawał Układ Słoneczny? Powszechnie uznawany scenariusz mówi o tym, że Słońce wraz z układem planetarnym uformowało się z zagęszczenia obłoku gazowego, który zapadł się grawitacyjnie. Później dochodziło do kolejnych procesów, w wyniku których powstawały m.in. planety.

Naukowcy zastanawiają się, czy wszystkie planety powstawały w tym samym czasie. Nowe spojrzenie na ten aspekt dają ostatnie badania specjalistów. Podzielili się oni swoimi wnioskami za pośrednictwem czasopisma "Science".

Układ Słoneczny powstał w dwóch etapach?

Autorzy publikacji sugerują, że planetozymale powstawały w dwóch osobnych etapach.

Specjaliści uważają, że planetozymale w wewnętrznej części US powstały wcześniej. Zauważono, że wytworzyły one wewnętrzne oceany magmy, szybko uformowały żelazne jądra i utraciły gaz, za sprawą czego obecnie mają suchy skład.

Później uformowały się planetozymale w zewnętrznej części Układu Słonecznego. W mniejszym stopniu doświadczyły one ww. procesów.

Autor: MDO