Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
oprac. Marta Kutkowska
|

Nie daj się naciągnąć. Te pułapki czekają na ciebie w sklepach odzieżowych

17
Podziel się:

Ile razy załamywałaś ręce, bo w trakcie zakupowego szaleństwa wydałaś kilka razy więcej, niż zakładałaś? Zdradzamy manipulacje marketingowców.

Nie daj się naciągnąć. Te pułapki czekają na ciebie w sklepach odzieżowych
Klienci nie zwracają uwagi na triki sprzedawców (Getty Images)

Wielkie koncerny odzieżowe wydają fortuny na specjalistów od marketingu, których głównym zadaniem jest ogołocenie portfela klientek. Sieciówki mają do dyspozycji cały arsenał sztuczek, a pierwsze pułapki czekają na nas tuż za progiem ulubionego sklepu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Marketing zapachowy

Zmysły odgrywają ogromną rolę w naszym postrzeganiu świata i tworzeniu wspomnień, mają też wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. Właśnie poprzez zapachy właściciele różnych przybytków hakują nasz mózg.

Aromamarketing to praktyka polegająca na używaniu przyjemnego aromatu w celu wzmocnienia wizerunku marki, poprawy jakości obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży. Przyjemny zapach może sprawić, że zostaniesz w sklepie dłużej i tym samym...wydasz więcej.

39.99 zł? Tylko w teorii

Stand z wielkim napisem "wszystko za 39.99" przyciągnął twój wzrok. Nurkujesz w ubraniach i z poczuciem triumfu wędrujesz do kasy. Właśnie udało ci się upolować hit za bezcen... Przy kasie jednak kasjer żąda wielokrotności początkowej kwoty... Okazuje się, że wśród przecenionych ubrań, były też te, w regularnej cenie. Czujesz się zażenowana, ale wyjmujesz kartę i płacisz. Już przecież w głowie układałaś kolejne stylizacje.

Taki trik jest często stosowany przez sprzedawców. Wiedzą, że trudno wycofać się z wcześniej podjętej decyzji, nawet jeśli będzie nas ona słono kosztować.

Zaimki mają znaczenie

Zachęcona wyprzedażą o 50 proc.postanowiłaś uzupełnić braki w garderobie. Wybrałaś ciuch, sprawdzasz, a on jest przeceniony o 10 zł. Pułapka kryje się za słowem "do". Jeśli wyprzedaż jest "do 50 proc.", musisz dokładnie przeskanować metkę, bo może się okazać, że upust jest minimalny.

Manekin jak wabik

W wywiadzie dla "wyborczej.biz" anonimowy pracownik sieciówki, zdradził jeden z trików stosowanych przez większość sklepów:

W okresie wyprzedaży ciuchy na manekinach wcale nie są tymi, które oferujemy w przecenie. Manekin i wystawa mają przyciągnąć klienta do sklepu. Ubieramy manekin w koszulkę z nadrukiem "50 proc." albo jakiś dobry, drogi i rzecz jasna nieprzeceniony ciuch. To trochę manipulacja, ale działa.

Zakupy mogą być ogromną przyjemnością, ale tylko, jeśli nie skończą się wielkim finansowym kacem.

Zobacz także: Czy należy się pozbyć przeterminowanej maseczki? Dr Grzesiowski odpowiada
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Kobieta
KOMENTARZE
(17)
Niunia HM
9 miesięcy temu
Najlepiej się udają zakupy ubrań na wagę. POLECAM
esdrtyjert
11 miesięcy temu
po prostu nie kupuje. ide do ciuchaja kupuje tanio, coś za coś.
Patka
rok temu
Nie cierpię chodzić po sklepach :) Nie cierpiałam zawsze, ale ubrać się w coś trzeba było, i łażenie za ciuchami to było jedyne wyjście. Jednym z plusów pandemii jest to że większa ilość sklepów zaczęła sprzedawać też w internecie. Nie ma to jak przymierzyć ciuch w domu, na spokojnie, przy normalnym świetle, a nie w ciasnej przymierzalni przy jarzeniówce, będąc zmęczonym i spoconym. A zwrot niepasujących ubrań albo nie kosztuje dużo, albo nie kosztuje nic :)
Nowa
rok temu
Żydzie po ile ta bluzka? Po 200 zł. A czemu tak drogo? Dobra niech już stracę daj 300 zł. Żydzie ale ty zamiast obniżyć to podnosisz cenę. Ostatnie moje słowo daj 500 zł.
Sebixon
rok temu
To żadne pułapki. Wystarczy czytać, co jest napisane na matce, a jeśli komuś się nie chce, to płaci więcej, bo jest głupi.
Kobeta z char...
rok temu
Trzeba mieć mocny charakter, wtedy nie da się ci omamić. Nawet przy kasie, nawet to co bardzo spodobało się i pasuję mi potrafie odłożyć, jak dowiem się o oszustwie lub nieuczciwym podaniu ceny. Nie na wszystkich działają marketingowe chwyty.
Gjhvgj
rok temu
Jakoś na mnie nie działają takie manipulacje.
Ann
rok temu
Nie rozumiem. Ludzie, jak sklep Was oszukuje, to nie robi się w nim zakupów. Ciekawe czy wtedy inteligentni handlowcy zrozumieją przyczynę
Efka
rok temu
Wystarczy uruchomić myślenie - i można kupić dobrze i niedrogo
Ada
rok temu
Taa cebulaki najlepiej by wszystko za darmo chciały a jak nie to to targowanie jak na bazarze w Turcji...
Rey
rok temu
Moją uwagę już od kilku lat przyciąga zgoła coś innego,mianowicie to że manekiny nie mają twarzy. Czy to był wstęp do dzisiejszych maseczek ? Coś jest na rzeczy a to by znaczyło że pandemia była zaplanowana ,wiem wiem to teorie spiskowe, ale ? W obecnej sytuacji nic nie jest wykluczone nawet to.
Ehhh
rok temu
A ile w secondseconsdsie kupi ubrań za 39,90;-)
Galerjanny
rok temu
Zapach galerii te światła te lanie poukładane rzeczy z obu stron sklepu ten ból gdy nogi bola ale upolowane kupione nieważne że jedna bluzka a ten posmak galerii.
pollyfemo
rok temu
nie macie co pisac.....na prawde pulitzera za to....wolne media to nie znacie pisac gupoty, jestesmy w tej chwili w "erze klienta", a to sie robi wszystko dla niego....moze lepiej ze sie wypowiadalo kogos kto z marketingu ma docienienia, stop bzdure
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić