aktualizacja 

Uważaj na ten trik. To dlatego pomarańcze są w czerwonej siatce

72

W sklepach spożywczych na każdym rogu jesteśmy atakowani chwytami marketingowymi, nie mając o tym zielonego pojęcia. Jednym z nich jest pakowanie pomarańczy w czerwone siatki. Po co tak się robi? My już wiemy.

Uważaj na ten trik. To dlatego pomarańcze są w czerwonej siatce
Dlaczego pomarańcze są pakowane w czerwoną siatkę? (Getty Images, irabassi)

Marketingowcy doskonale wiedzą, w jaki sposób działa mózg. Różne bodźce zmysłowe wpływają na konkretne postrzeganie otoczenia. Ogromne znaczenie mają na przykład kolory. Niektóre bowiem przyciągają wzrok i natychmiast wywołują pewne skojarzenia. Jednak nie tu leży sedno pakowania pomarańczy w czerwone siatki.

Dlaczego pomarańcze są sprzedawane w czerwonych siatkach?

Ten chwyt marketingowy omówiono w filmiku, który pojawił się na platformie YouTube na kanale Jasna Strona, który subskrybują prawie dwa miliony użytkowników. W sklepach można znaleźć pomarańcze, które leżą luzem i klienci kupują je na wagę lub takie już spakowane i zważone. Znajdują się one zazwyczaj w czerwonych siatkach. Jak się okazuje, ten kolor wcale nie jest przypadkowy. Sprawia on bowiem, że pomarańcze wydają się bardziej pomarańczowe, a co za tym idzie dojrzalsze i smaczniejsze.

W filmiku została wyjaśniona ta sama zależność dotycząca cytryn. Te owoce z kolei pakuje się w zielone siatki, które podbijają żółty kolor cytryn. Wszystko jest dokładnie przemyślane. Trzeba zdawać sobie sprawę, że w sektorze sprzedaży nie ma przypadków.

Popularne chwyty marketingowe stosowane w sklepach

Jakie inne chwyty stosują w sklepach marketingowcy? Na przykład droższe produkty kładą na półkach, które znajdują się na wysokości wzroku konsumenta. Natomiast te tańsze lądują z kolei na najniższych półkach, by klientowi nie chciało się fatygować i po nie schylić. Dodatkowo najczęściej kupowane produkty często znajdują się na samym końcu sklepu, by ludzie po drodze do celu skusili się jeszcze na inne artykuły.

Chyba najbardziej znanym chwytem marketingowym są ceny z końcówką 99 groszy. Nasz mózg zaokrągla bowiem przykładową cenę 29,99 do 29, a nie do 30. W zasadzie wydaje nam się, że płacimy za ten produkt tylko trochę powyżej 20 złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Zobacz także: Jak wybrać idealne pomarańcze? Niezawodny sposób
Autor: ORY
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić