Chwile grozy na przejeździe kolejowym. Cysterna utknęła, nadjechał pociąg

9

Brawurowa jazda kierowcy cysterny mogła skończyć się tragicznie. W Kole (woj. wielkopolskie) prowadzący pojazd postanowił przejechać przez przejazd kolejowy, na którym już zamykały się rogatki. Ciężarówka utknęła i niewiele brakowało, żeby wjechał w nią pociąg. Wszystko wyglądało dość dramatycznie.

Chwile grozy na przejeździe kolejowym. Cysterna utknęła, nadjechał pociąg
Kierowca ciężarówki wjechał na przejazd i uszkodził rogatkę (YouTube)

Na nagraniu, które udostępniono na kanale Stop Cham na YouTube widzimy, że kierowca ciężarówki przez jakiś czas stoi przed przejazdem, a sygnalizatory migają na czerwono. Jednak w momencie, kiedy szlabany przejazdu zaczynają się zamykać, rusza i wyłamuje jeden z nich. Następnie zatrzymuje się na środku przejazdu i nie może ruszyć.

Autor nagrania wysiadł ze swojego samochodu i ruszył na pomoc. Jak dodał, na cysternie ulokowanej na ciężarówce widniał napis "EMPTY" (tłum. pusty), co sugeruje, że nie przewoziła ona płynnego gazu w momencie tego zdarzenia.

Przed kolejnym (szlabanem - przyp. red.) zahamował i najprawdopodobniej z powodu blokady hamulców, miał problem z ponownym ruszeniem. W tle słychać sygnały zbliżającego się pociągu, ale jak informuje autor nagrania, pociąg zatrzymał się dzięki szybkiej reakcji maszynisty - czytamy w opisie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zatrzymali auto dostawcze do kontroli. Odkrycie służb z Lubina

Bezmyślne zachowanie kierowcy sprawiło, że po awaryjnym hamowaniu pociąg stał w tym miejscu jeszcze 5-10 minut, nim ponownie ruszył.

Nie doszło do wypadku bo wyłamał rogatkę?

Większość internautów postuluje o dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów dla kierowcy, który zachował się w tak nieodpowiedzialny sposób.

Zobacz także: Ciężarówka z płynnym gazem utknęła na przejeździe - pociąg zdążył wyhamować #1437 Wasze Filmy

Niektórzy zwracają jednak uwagę, że wypadku udało się uniknąć właśnie dzięki temu, że rogatka została wyłamana. Dlaczego? W momencie uszkodzenia rogatki maszynista, który mija TOP, czyli tzw. tarczę ostrzegawczą przejazdową, widzi na niej sygnał OSP1. Świadczy on o wyłamaniu bezpiecznika w zaporze na przejeździe.

Taki sygnał informuje maszynistę, że powinien zwolnić do 20 km/h, aby w razie czego móc zatrzymać cały skład.

Autor: EWS
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić