Chwile grozy na przejeździe kolejowym. Cysterna utknęła, nadjechał pociąg

Brawurowa jazda kierowcy cysterny mogła skończyć się tragicznie. W Kole (woj. wielkopolskie) prowadzący pojazd postanowił przejechać przez przejazd kolejowy, na którym już zamykały się rogatki. Ciężarówka utknęła i niewiele brakowało, żeby wjechał w nią pociąg. Wszystko wyglądało dość dramatycznie.

Kierowca ciężarówki wjechał na przejazd i uszkodził rogatkęKierowca ciężarówki wjechał na przejazd i uszkodził rogatkę
Źródło zdjęć: © YouTube

Na nagraniu, które udostępniono na kanale Stop Cham na YouTube widzimy, że kierowca ciężarówki przez jakiś czas stoi przed przejazdem, a sygnalizatory migają na czerwono. Jednak w momencie, kiedy szlabany przejazdu zaczynają się zamykać, rusza i wyłamuje jeden z nich. Następnie zatrzymuje się na środku przejazdu i nie może ruszyć.

Autor nagrania wysiadł ze swojego samochodu i ruszył na pomoc. Jak dodał, na cysternie ulokowanej na ciężarówce widniał napis "EMPTY" (tłum. pusty), co sugeruje, że nie przewoziła ona płynnego gazu w momencie tego zdarzenia.

Przed kolejnym (szlabanem - przyp. red.) zahamował i najprawdopodobniej z powodu blokady hamulców, miał problem z ponownym ruszeniem. W tle słychać sygnały zbliżającego się pociągu, ale jak informuje autor nagrania, pociąg zatrzymał się dzięki szybkiej reakcji maszynisty - czytamy w opisie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zatrzymali auto dostawcze do kontroli. Odkrycie służb z Lubina

Bezmyślne zachowanie kierowcy sprawiło, że po awaryjnym hamowaniu pociąg stał w tym miejscu jeszcze 5-10 minut, nim ponownie ruszył.

Nie doszło do wypadku bo wyłamał rogatkę?

Większość internautów postuluje o dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów dla kierowcy, który zachował się w tak nieodpowiedzialny sposób.

Ciężarówka z płynnym gazem utknęła na przejeździe - pociąg zdążył wyhamować #1437 Wasze Filmy

Niektórzy zwracają jednak uwagę, że wypadku udało się uniknąć właśnie dzięki temu, że rogatka została wyłamana. Dlaczego? W momencie uszkodzenia rogatki maszynista, który mija TOP, czyli tzw. tarczę ostrzegawczą przejazdową, widzi na niej sygnał OSP1. Świadczy on o wyłamaniu bezpiecznika w zaporze na przejeździe.

Taki sygnał informuje maszynistę, że powinien zwolnić do 20 km/h, aby w razie czego móc zatrzymać cały skład.

Wybrane dla Ciebie
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos