NASA zaobserwowała to na Uranie. Odkrycie potwierdziło ważną teorię

Naukowcy z NASA dokonali przełomowego odkrycia. Po raz pierwszy znaleźli mocne dowody na cyklon polarny na Uranie. Zjawisko zostało zaobserwowane na biegunie północnym lodowego giganta. Dla astronomów to potwierdzenie ważnej teorii dotyczącej planet.

NASA zaobserwowała to na Uranie. Odkrycie potwierdziło ważną teorię
Naukowcy NASA dokonali ważnego odkrycia (NASA, Twitter)

Naukowcy zbadali promieniowanie mikrofalowe o długości fali od 0,7 do 5 cm emitowane przez Uran, używając ogromnych anten radiowych Very Large Array w Nowym Meksyku. Zauważyli, że powietrze na biegunie północnym planety wydaje się być cieplejsze i bardziej suche.

Astronomowie odnotowali okrągły obszar emitujący ciepło. W oficjalnym komunikacie NASA potwierdziła, że są to cechy charakterystyczne silnego cyklonu polarnego, podobnego do cyklonów Saturna lub Neptuna.

Dane do analizy zbierano w latach 2015, 2021 i 2022. Zapewniły one lepszy i głębszy wgląd w atmosferę lodowego olbrzyma niż kiedykolwiek. Raport ze szczegółami odkrycia opublikowano w magazynie "Geophysical Research Letters".