Nieznany nauce gatunek. Badacza myśleli, że znaleźli krokodyla

W Teksasie odkryto zupełnie nowy gatunek dinozaura, który żył ponad 96 mln lat temu. Ampelognathus coheni, był roślinożerny, a swoimi rozmiarami przypominał psa.

Nieznany nauce gatunek. Badacza myśleli, że znaleźli krokodyla
Szczątki dinozaura z Teksasu. (X')

Szczątki dinozaura znaleziono w 2020 roku w pobliżu jeziora Grapevine na obrzeżach Dallas-Fort Worth w Teksasie. Jednak dopiero po wielu miesiącach badań i analiz naukowcy doszli do wniosku, że mają do czynienia z zupełnie nowym i nieznanym wcześniej gatunkiem. Swoimi odkryciami podzielili się w czasopiśmie "Journal of Vertebrate Paleontology".

Nowy gatunek dinozaura

Badaniami zajęli się paleontolodzy z Muzeum Natury i Nauki Perot. Odkryli, że dinozaur byłby mniej więcej wielkości psa rasy border collie i ważył od 10 do około 30 kg.

To małe zwierzątko. Jego głowa prawie mieściła się w ludzkiej dłoni - powiedział Ron Tykoski z Perot.