Zakazane po czterdziestce. Krótka droga do otyłości i zawału serca

131

Po ukończeniu 40. roku życia w naszym organizmie zachodzą zmiany i zwiększa się ryzyko rozwoju różnych chorób. Żeby tego uniknąć, powinniśmy zadbać o swoje zdrowie i zmienić dotychczasowy sposób odżywiania. Sprawdź, jakie produkty spożywcze powinieneś ograniczyć po czterdziestce.

Alkohol zwiększa ryzyko wielu poważnych chorób
Alkohol zwiększa ryzyko wielu poważnych chorób (Getty Images)

Wraz z upływającym czasem nasz organizm gorzej znosi skutki picia alkoholu. Alkohol zawiera znaczne ilości cukru i pustych kalorii, a także pobiera z organizmu witaminę A. Ta witamina jest przeciwutleniaczem, który odgrywa ważną rolę w procesie odnowy komórek. Nadmierne spożywanie alkoholu szkodzi w każdym wieku, jednak po ukończeniu 40. roku życia regularne picie napojów procentowych jeszcze bardziej zaszkodzi naszemu zdrowiu i wpłynie negatywnie na nasz wygląd.

Z badań przeprowadzonych w Instytucie Karolinska w Szwecji wynika, że codzienne jedzenie bekonu zwiększa ryzyko rozwoju chorób serca. Jak się okazuje, już trzy plastry bekonu dziennie podnoszą ryzyko śmierci prawie o 25 proc. Tłusta żywność powoduje zapchanie tętnic cholesterolem. Szczególnie po 40. roku życia powinniśmy ją ograniczyć lub zastąpić zdrowszymi produktami.

Gazowane napoje zawierają znaczne ilości cukru, kofeiny i sztucznych słodzików. W pewnym wieku powinniśmy na nie szczególnie uważać. Duża zawartość cukru w codziennej diecie może niebezpiecznie zwiększyć poziom insuliny we krwi. Zbyt wysokie stężenie insuliny jest szkodliwe nie tylko dla naszego układu trawiennego, ale może doprowadzić nawet do zawału serca.

Smażone jedzenie również powinniśmy ograniczyć po 40. roku życia. Naukowcy z Harvard School of Public Health przeprowadzili badania, z których wynika, że regularne spożywanie potraw smażonych na głębokim tłuszczu w znaczny stopniu podnosi ryzyko cukrzycy i chorób serca. Zamiast smażenia zdecydowanie lepiej wybrać pieczenie lub gotowanie.

Kolejnym produktem, który powinniśmy ograniczyć, mając 40 lat jest białe pieczywo. Wyniki badań opublikowane w czasopiśmie "The Journal of Nutrition" wykazały, że jedzenie białego chleba lub bułek zwiększa prawdopodobieństwo rozwoju cukrzycy typu 2 i chorób układu krążenia. Zamiast jedzenia tego rodzaju pieczywa lepiej sięgnąć po produkty pełnoziarniste lub wykonane z mąki orkiszowej, żytniej i razowej.

Autor: KAM
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić