Kamil Zajęcki| 
aktualizacja 

Na co uwagę w reklamach zwracają mężczyźni i kobiety?

66

Najlepiej sprzedają się produkty reklamowane przez rozebrane kobiety. I to wcale nie zasługa mężczyzn - zapewniają specjaliści po przeprowadzeniu eksperymentu.

Na co uwagę w reklamach zwracają mężczyźni i kobiety?
(Getty Images, Chris Hondros)

Badania podzielono na dwie części. W pierwszej sprawdzono, w jaki sposób 50 mężczyzn i 50 kobiet patrzy na powierzchnię reklamową.

Sekwencja jest zbliżona. Panowie zaczynają wędrówkę wzrokową po obrazie od twarzy modelki, a dopiero potem przechodzą do oglądania jej biustu. Z kolei panie najpierw przyglądają się piersiom, dopiero później ich wzrok ogniskuje się na twarzy.

Druga część badania skupiła się na czasie. Eksperyment dowiódł, że panowie przyglądają się twarzy modelki aż o 40 proc. dłużej, niż robiły to kobiety. Z kolei uwaga kobiet skupiona była aż o 20 proc. dłużej na nogach modelki niż panowie.

Podobnie było w przypadku innej reklamy. Na zdjęciu przedstawiającym roznegliżowaną modelkę ubraną jedynie w sportowe buty, widać wyraźnie, jak nagość wpływa na dobór grupy docelowej podczas sprzedaży produktu. Oglądając tę reklamę, kobiety wpatrywały się w buty aż o 36 proc. dłużej niż panowie. W tym czasie mężczyźni przyglądali się jędrnej i połyskującej pupie. Ich uwaga skupiona była bowiem aż o 50 proc. dłużej na ten części obrazu niż w przypadku pań.

Niezależnie od płci ludzie konsumują reklamy podobnie. Główną różnicą jest zaś skupianie się na konkretnych częściach obrazu. Kobiety o wiele dłużej przyglądają się produktom, kiedy na reklamach występują kobiety. Jeśli chcielibyście zapoznać się ze wszystkimi wnioskami badań przeprowadzone przez Eyetrack Shop oraz ośrodek badawczy Medical Research Council, zajrzyjcie tutaj.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Zobacz także:
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić