Odsłoń newsy
Quizy
graczy online
Graj teraz!
Aldona Brauła06.09.19 (09:34)

Nowy gatunek dinozaura. Japończycy odkryli szczątki

W Japonii odnaleziono szczątki niezwykłego dinozaura. Jest nie tylko największym, jaki dotąd odkryto w tym kraju, ale także jedynym ze swojego gatunku.
Masato Hattori

Nowy dinozaur to największy okaz odnaleziony w Japonii. Odkrycia dokonano w mieście Mukawa na wyspie Hokkaido. Szczątki, liczące 72 miliony lat, znajdowały się pod grubą warstwą mułu i osadów morskich.

Pierwsze skamieniałości wydobyto już w 2013 roku. Po latach naukowcom udało się odnaleźć niemal cały szkielet składający się z 350 kości. Wykopaliskom i badan przewodził Yoshitsugu Kobayash z Uniwersytetu w Hokkaido.

Dinozaur mierzył 8 metrów i ważył od 4 do ponad 5 ton. W zależności od swojej wagi mógł się poruszać na dwóch albo na czterech kończynach. Najprawdopodobniej był roślinożercą. Posiadał także dwie spłaszczone kości przy jamie ustnej, co mogło przypominać wyglądem kaczy dziób.