Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
Krzysztof Narewski
|
aktualizacja

Ryanair oskarża Lufthansę i niemiecki rząd. To spisek!

8
Podziel się

Przedstawiciele niskokosztowego przewoźnika oskarżają Lufthansę i Niemcy o celowe doprowadzenie do upadłości linii Air Berlin. Dzięki temu niemiecki gigant szybciej i taniej przejmie pozostałe aktywa i będzie mógł dyktować ceny lotów.

Ryanair oskarża Lufthansę i niemiecki rząd. To spisek!
(Pixabay.com)
bELAzdJx

Ryanair złożył już skargę w Komisji Europejskiej, a także niemieckim urzędzie antykartelowym. Ich zdaniem skutkiem przejęcia AirBerlin przez Lufthansę będzie podniesienie i tak wysokich cen lokalnych przelotów w Niemczech. Do tego, jak twierdzą przedstawiciele irlandzkiej spółki, tamtejszy rząd dopuścił się naruszeń podczas pomagania przewoźnikowi.

Teraz nawet niemiecki rząd za pomocą 150-milionowej pożyczki z pieniędzy publicznych wspiera monopol, na którego czele stoi Lufthansa. Tylko po to, żeby pomóc w przejęciu AirBerlin i podnieść ceny lokalnych przelotów, które i tak są wysokie – pisze irlandzki przewoźnik w skardze cytowanej przez BBC.

Zdaniem Ryanaira największe wątpliwości budzi udzielenie pożyczki w wysokości 150 mln euro. AirBerlin dostało równowartość 640 mln zł na ratowanie swojej sytuacji i utrzymanie działalności. Teraz, dzięki ogłoszeniu upadłości, Lufthansa będzie mogła przejąć linię bez długów.

bELAzdJz

Niemiecki rząd odpiera zarzuty o jakiekolwiek układy z Lufthansą. Ich zdaniem pomoc linii AirBerlin była jak najbardziej zgodna z prawem zarówno niemieckim jak i unijnym. Nie łamała też żadnych praw antytrustowych. Do tego byli też inny chęci do przejęcia, m.in. EasyJet, choć przdstawiciele tej linii nie mówią o tym otwarcie. Jednocześnie potwierdzono, że do przejęcia dojdzie – powiedziała BBC niemiecka minister gospodarki Brigitte Zypries. Przekazanie części aktywów to kwestia kilku miesięcy.

Zaniepokojeni przejęciem są też związkowcy linii Eurowings, która jest częścią Lufthansy. Przewoźnik obsługujący m.in. loty krajowe boi się tego, że przejęcie taniego przewoźnika będzie oznaczało cięcia płac. Z kolei niemieckie związki zawodowe załóg martwią się losem pracowników, którzy niekoniecznie zostaną przejęci razem z samolotami.

Linie lotnicze AirBerlin borykają się z problemami już od kilkunastu miesięcy. W 2016 roku przewoźnik zanotował stratę w wysokości 780 mln euro (ok 3,3 mld zł). Gwoździem do trumny było wycofanie pomocy finansowej od przewoźnika Etihad z Dubaju, który miał od 2011 roku 29,2 proc. akcji firmy.

Zobacz także: Zobacz też: Tak powstaje Boeing 737
bELAzdJF

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

bELAzdKa
KOMENTARZE
(8)
eu
4 lata temu
szwaby zawsze beda oszukiwaly i mataczyły , czas ich sie pozbyc z EU , wszystko bedzie normalne
Brexit
4 lata temu
Irlandia to już nie jest wspólnota EU, nic im teraz do tego.
Antyfryc
4 lata temu
Szkopy uber alles!
bELAzdKb
tor
4 lata temu
Brawo Ryanair
vfty67u8i
4 lata temu
To OCZYWISTE ,bo to stara metoda jeszcze z czasów Bismarcka. ! od czasów ostatniego rozbioru Polski i masowego zmuszania chłopów do sprzedaży ziemi i płacenie pieniędzmi z kredytów umarzanych ! Wspieranie stoczni zakazane i ...Polska ma stocznie do budowy kajaków a Niemcy swoje ochronili (tajnymi dotacjami) Teraz tak samo u mowy o niewłaściwej konkurencji zakazują taki dotacji-pożyczek a Niemiec jak zwykle swoje chyba że im USA kopniaka prześle...
gość
4 lata temu
Niemcy mogą dotować swoje upadłe firmy a Polska nie np. stoczni. Chora UE
Loki
4 lata temu
To sa wlasnie prawdziwe Niemcy
ozon
4 lata temu
Socjalizm sprzyja bogatym - bo biedny nie ma jak się wzbogacić.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić