Bardzo rzadko dochodzi do sytuacji, kiedy to bankomat nie wydaje pieniędzy przy jednoczesnym obciążeniu konta bankowego. Mimo to warto wiedzieć, jak postępować, gdy coś takiego się wydarzy.
Zwykle wypłaty gotówki z bankomatów nie dochodzą do skutku z powodu braku wskazanych środków na koncie lub przekroczenia limitów. Niekiedy może też dojść do awarii maszyny.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Możliwa jest również sytuacja, kiedy to bankomat po prostu nie wypłaci gotówki, a środki znikną z konta bankowego.
W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, kluczowe jest posiadanie potwierdzenia transakcji. To jest bowiem podstawą zgłoszenia, które należy kierować do banku - informuje Onet.
Reklamację ws. niewypłacenia gotówki można zgłosić telefonicznie. Można to uczynić również w placówce banku, a niekiedy też listownie lub mailowo.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W trakcie procesu składania reklamacji trzeba podać dane właściciela karty, a także informacje dotyczące miejsca i czasu zdarzenia. Konieczne jest także podanie wysokości błędnie naliczonej kwoty i opisanie okoliczności powstania problemu.
Proces rozpatrzenia reklamacji polega na sprawdzeniu pracy bankomatu — w tym porównaniu kwot wpłat oraz wypłat. W przypadku stwierdzenia nadwyżki gotówki w maszynie, zgłoszenie jest rozpatrywane pozytywnie. Zwrot środków następuje natomiast do 30 dni od zgłoszenia - tłumaczy Onet.
Bank odrzucił reklamację? Nie załamuj się
Jeżeli bank odrzuci reklamację, można jeszcze dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Możliwe jest ponadto zgłoszenie sprawy do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego.
Warto jednak pamiętać o tym, że oba przypadki nie stanowią gwarancji, że decyzja banku ulegnie zmianie.
Czytaj także: Koniec płacenia gotówką coraz bliżej? Oto wymowny sygnał