Bankomat nie wydał pieniędzy? Oto co musisz zrobić

Czasami mówi się o złośliwości rzeczy martwych. Można się z nią spotkać choćby przy okazji korzystania z bankomatu. Niekiedy dzieje się tak, że konto zostało obciążone, a gotówki maszyna nie wydała. Co zrobić w takim przypadku?

Bankomat nie wydał pieniędzy? Nie załamuj sięBankomat nie wydał pieniędzy? Nie załamuj się
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Mateusz Domański

Bardzo rzadko dochodzi do sytuacji, kiedy to bankomat nie wydaje pieniędzy przy jednoczesnym obciążeniu konta bankowego. Mimo to warto wiedzieć, jak postępować, gdy coś takiego się wydarzy.

Zwykle wypłaty gotówki z bankomatów nie dochodzą do skutku z powodu braku wskazanych środków na koncie lub przekroczenia limitów. Niekiedy może też dojść do awarii maszyny.

Po terminie, ale czy niebezpieczne? Oznaczenie ma znaczenie

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Możliwa jest również sytuacja, kiedy to bankomat po prostu nie wypłaci gotówki, a środki znikną z konta bankowego.

W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, kluczowe jest posiadanie potwierdzenia transakcji. To jest bowiem podstawą zgłoszenia, które należy kierować do banku - informuje Onet.

Reklamację ws. niewypłacenia gotówki można zgłosić telefonicznie. Można to uczynić również w placówce banku, a niekiedy też listownie lub mailowo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Agnieszka Kaczorowska wypowiedziała się na temat tańca ślubnego Roxie Węgiel. Jak go oceniła?

W trakcie procesu składania reklamacji trzeba podać dane właściciela karty, a także informacje dotyczące miejsca i czasu zdarzenia. Konieczne jest także podanie wysokości błędnie naliczonej kwoty i opisanie okoliczności powstania problemu.

Proces rozpatrzenia reklamacji polega na sprawdzeniu pracy bankomatu — w tym porównaniu kwot wpłat oraz wypłat. W przypadku stwierdzenia nadwyżki gotówki w maszynie, zgłoszenie jest rozpatrywane pozytywnie. Zwrot środków następuje natomiast do 30 dni od zgłoszenia - tłumaczy Onet.

Bank odrzucił reklamację? Nie załamuj się

Jeżeli bank odrzuci reklamację, można jeszcze dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Możliwe jest ponadto zgłoszenie sprawy do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego.

Warto jednak pamiętać o tym, że oba przypadki nie stanowią gwarancji, że decyzja banku ulegnie zmianie.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Walczył z Rosjanami. Hoang Tran skazany
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Przyłapani w Rossmannie. Ich twarze zobaczą wszyscy. Komunikat policji
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
Polacy odwołują urlopy. Pogoda zaskoczy?
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
"Zimno, boli". Ukrainka wypadła z drugiego piętra
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"
Nie żyje Rafał Kołsut. Był gwiazdą "Ziarna"