Marcin Lewicki
Marcin Lewicki| 
aktualizacja 

Kupiła je na Dzień Babci. Po powrocie z Auchan przeżyła szok

108

To miał być zwykły Dzień Babci, a skończyło się na traumie i nerwach. W cukierkach, które kupiła mama naszej czytelniczki, znalazły się owady. Kobieta jest w szoku i alarmuje: "uwaga na cukierki Vobro, można w nich znaleźć żywe niespodzianki".

Kupiła je na Dzień Babci. Po powrocie z Auchan przeżyła szok
Klientka Auchan nie mogła uwierzyć oczom, gdy zobaczyła zawartość cukierków (Nadesłane)

Pani Agnieszka pojechała wraz z dzieckiem na celebrację Dnia Babci. Mama kobiety kupiła kilka tygodni temu w Auchan cukierki marki Vobro ("WOW - pianka z galaretką w czekoladzie") na wagę. Poczęstowała nimi wnuki oraz córkę.

Po otwarciu opakowania słodyczy kobiety doznały szoku. Okazało się, że w środku są żywe, białe larwy niezidentyfikowanych owadów. Apetyt na słodkości natychmiast minął. Pojawiła się frustracja.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Robaki w owocach. Jak uniknąć niespodzianek w czereśniach?
Trafił się cukierek z robaczkiem. Kolejne też miały larwy. Podziękuję za takie słodycze. To niedopuszczalne - mówi nam oburzona Czytelniczka.

Podkreślmy, że cukierki nie były przeterminowane. Według producenta można je przechowywać w suchych warunkach nawet kilka miesięcy. Pani Agnieszka twierdzi, że cukierki były trzymane z daleka od wilgoci, a poza słodyczami nigdzie nie było larw.

Kobieta postanowiła ostrzec innych w mediach społecznościowych. Opublikowała wpis na Facebooku, gdzie pokazała zdjęcia cukierków "z dodatkami".

Uwaga na cukierki Vobro, można w nich znaleźć żywe niespodzianki. Kto co lubi - napisała poszkodowana konsumentka.

Vobro to producent słodyczy z Brodnicy (woj. kujawsko-pomorskie). Firma tworzy znane w całym kraju słodycze (czekoladki, praliny itp). Zaopatruje m.in. takie sklepy jak Biedronka.

Skontaktowaliśmy się z przedstawicielami sklepu Auchan i marki Vobro w celu wyjaśnienia sytuacji. Poprosiliśmy o informację, co może zrobić kobieta. Do sprawy na pewno wrócimy.

AKTUALIZACJA

Firma Vobro odniosła się do sprawy. Przesłała ekspertyzę, w której wskazuje, że do skażenia nie doszło na terenie przedsiębiorstwa.

Wdrożony i systematycznie kontrolowany system ochrony przed szkodnikami wskazuje, iż do skażenia nie doszło w VOBRO. Firma znajduje się pod stałym nadzorem firmy DDD. W zakładzie prowadzony jest stały monitoring obecności szkodników. Obecność owadów z rodziny omacnicowatych (Pyralidae) weryfikowana jest za pomocą pułapek na szkodniki magazynowe - możemy przeczytać w przesłanej ekspertyzie.

Przedstawiciele przedsiębiorstwa z Brodnicy tłumaczą też, że "zgodnie z biologią owadów po czasie jaki minął od dnia produkcji (30.10.2023) do zgłoszenia reklamacji (21.01.2024) w opakowaniu wystąpiłby inne stadia rozwojowe (osobnik dorosły-motyl). Zdjęcia natomiast nie wskazują na obecność osobników dorosłych, a jedynie larw świadczących o nieodbyciu jeszcze pełnego cyklu rozwojowego."

Poniżej przytaczamy również oświadczenie firmy:

Swoje stanowisko przedstawiła także firma Auchan.

Niezwłocznie po otrzymaniu tej wiadomości uruchomiliśmy postępowanie wyjaśniające. W pierwszej kolejności, mimo że nie otrzymaliśmy żadnych innych niepokojących zgłoszeń dotyczących wskazanego produktu, zdecydowaliśmy się na usunięcie go z półek sklepu we wskazanej lokalizacji, tak by poddać go badaniu i uniknąć ewentualnego ryzyka zakupu przez innych klientów. Zgodnie z obowiązującymi w naszej firmie procedurami działania wyjaśniające prowadzimy zarówno w odniesieniu do zakupionego artykułu, jak i konkretnej partii produktów, z której pochodził. Zwykle ustala się to na podstawie dowodu zakupu i przedstawieniu reklamowanego produktu. Te informacje są także pomocne w procesie działań wyjaśniających po stronie producenta, któremu sprawa została już przez nas zgłoszona. Oczywiście zawsze, kiedy reklamacja jest uzasadniona nasi klienci otrzymują zwrot kosztu zakupionego towaru, a w ramach przeprosin także upominek ze strony firmy, np. w postaci bonu zakupowego. Chcielibyśmy poinformować, że jesteśmy w tej sprawie w kontakcie z Klientką, która złożyła u nas reklamację także standardową drogą - poinformowała Hanna Bernatowicz, dyrektorka komunikacji firmy Auchan.
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić