Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera| 

"Squid Game" światowym sukcesem. Pomysłodawca serialu nie zarobił milionów

12

Minął ponad miesiąc od premiery "Squid Game" na Netfliksie i serial nadal pozostaje najchętniej oglądaną produkcją na platformie streamingowej amerykańskiego giganta. Kokosów na "Squid Game" nie zarobił jednak pomysłodawca serialu.

"Squid Game" światowym sukcesem. Pomysłodawca serialu nie zarobił milionów
"Squid Game" światowym sukcesem. Pomysłodawca serialu nie zarobił milionów (GETTY, Aaron Chown - PA Images)

"Squid Game" to południowokoreański serial telewizyjny, który miał swoją premierę 17 września 2021 roku na platformie Netflix. Produkcja szybko stała się hitem, odnosząc międzynarodowy sukces i lokalnie doprowadzając nawet do obciążenia sieci internetowej.

"Squid Game" światowym sukcesem. Pomysłodawca serialu nie zarobił milionów

Po ponad miesiącu od premiery, "Squid Game" pozostaje najchętniej oglądaną produkcją Netfliksa, a nad fenomenem tej produkcji zastanawiają się eksperci z całego świata. Gigant streamingowy zarobił na niej już ok. 900 mln dolarów - podał Bloomberg.

Nie przełożyło się to jednak na sukces finansowy pomysłodawcy "Squid Game". - Nie przyniósł mi on fortuny - powiedział w rozmowie z "The Guardian" Hwang Dong-hyuk, koreański reżyser i scenarzysta.
Zobacz także: Niepokojące doniesienia ws. Facebooka. Ekspertka komentuje

Dlaczego koreański reżyser i scenarzysta nie stał się bogaczem dzięki "Squid Game"? Jak sam wyjaśnił w "Guardianie", to kwestia podpisanego kontraktu, który nie zakładał takiego sukcesu jego produkcji. Hwang Dong-hyuk nie otrzymuje dodatkowych bonusów finansowych, jest rozliczany zgodnie z zawartym wcześniej porozumieniem finansowym.

"Squid Game" to kolejny kasowy hit z Korei Południowej, po tym jak wcześniej popularność i pochlebne opinie krytyków zdobył film "Parasite". Produkcja z 2019 roku kosztowała 11 mln dolarów, a zgarnęła na całym świecie ponad 200 mln dolarów. Dodatkowo została wyróżniona czterema Oscarami.

Sukcesy twórców z Azji nie przekładają się na ich status finansowy. Sam Hwang Dong-hyuk, jak informował "The Wall Street Journal", musiał przerwać proces pisania scenariusza "Squid Game" ze względu na problemy finansowe. Koreańczyk sprzedał laptopa, by mieć za co żyć.

Amerykański "Business Insider" zwracał z kolei uwagę, że "Squid Game" stał się tak popularny Korei Południowej, bo dotyka problemów, z jakimi mierzy się spora część tamtejszego społeczeństwa. Młodzi Koreańczycy mają problemy finansowe, wielu z nich grozi egzekucja długów.

Co ciekawe, scenariusz napisany przez Hwanga leżał przez kilka lat na biurku i był odrzucany przez kolejnych producentów. Jak wskazuje amerykański "Business Insider", uznano go za "zbyt groteskowy i za bardzo realistyczny". Wszystko zmieniła jednak pandemia koronawirusa, za sprawą której nieco zmieniło się postrzeganie świata. Netflix dał wtedy zielone światło koreańskiej produkcji.

Netflix myśli o kontynuacji "Squid Game", biorąc pod uwagę sukces pierwszego sezonu. Jednak koreański reżyser w rozmowie z "The Hollywood Reporter" podkreślił, że na razie nie spieszy mu się z decyzją o kręceniu kontynuacji. Tłumaczy to m.in. stresem przy powstawaniu pierwszej części. Może to być jednak tylko element negocjacji finansowych z amerykańskim gigantem streamingowym.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić