ABA

Brakujące ogniwo ewolucji? Niezwykłe odkrycie w Szkocji

Podziel się:

W Szkocji znaleziono liczącą miliard lat skamielinę. Jak przekazują naukowcy, to odkrycie może być "brakującym ogniwem ewolucji", które potwierdza, że wczesne formy życia mogły rozwinąć się w słodkiej wodzie.

Brakujące ogniwo ewolucji? Niezwykłe odkrycie w Szkocji
Skamielina ma miliard lat.

Skamielinę znaleziono w jeziorze Loch Torridon w Highlands w Szkocji. Naukowcy z University of Sheffield i Boston College w USA odkryli dwa różne typy komórek, które rzucają nowe światło na historię pierwszych organizmów wielokomórkowych.

Skamielina sprzed miliarda lat

Skamielina ma ponad miliard lat i niewykluczone, że jest najstarszym ze znanych organizmów wielokomórkowych. Nazwano ją Bicellum Brasieri.

Początki złożonej wielokomórkowości i pochodzenia zwierząt uważa się za dwa z najważniejszych wydarzeń w historii życia na Ziemi. Nasze odkrycie rzuca nowe światło na te obie kwestie - mówi jeden badaczy profesor Charles Wellman.
Zobacz także: Podziemny grobowiec sprzed tysięcy lat. Niezwykłe odkrycie w Irlandii

Zespół badawczy zamierza teraz zbadać inne próbki skał z Torridon. Ma nadzieję, że dzięki temu wyjaśni się prawdziwa historia ewolucji organizmów wielokomórkowych.

Odkrycie tej skamieliny sugeruje nam, że ewolucja zwierząt wielokomórkowych miała miejsce co najmniej miliard lat temu, a wczesne wydarzenia poprzedzające ewolucję zwierząt mogły mieć miejsce raczej w słodkowodnych jeziorach, a nie oceanie- dodaje Wellman.