Mateusz Domański
Mateusz Domański| 

Dzień Dziecka. Ile trzeba wydać na prezent? Ile powinien kosztować prezent?

11

Niemal połowa Polaków wyda w tym roku na prezent z okazji Dnia Dziecka średnio od 50 do 100 złotych. Upominki mają być kupowane głównie w dyskontach.

Jakie prezenty na Dzień Dziecka?
Jakie prezenty na Dzień Dziecka? (Getty Images)

Z badania, przeprowadzonego przez analityków z aplikacji BLIX, wynika, że 43 proc. Polaków przeznaczy w tym roku na prezent z okazji Dnia Dziecka od 50 do 100 zł. 23 proc. z kolei wyda na upominek 100-150 zł. Sumę pomiędzy 150 a 200 zł przygotuje 8 proc. ankietowanych, a od 200 do 300 zł - 6 proc.

Planowane wydatki dotyczą zakupu prezentu dla jednego dziecka i wydają się racjonalne. Zabawki prezentowane w promocjach sieci handlowych bardzo często mieszczą się we wskazanych przedziałach cenowych. Dlatego konsumenci są przekonani, że wymieniane przez nich kwoty w tym roku wystarczą, aby je nabyć - wyjaśnia Marcin Lenkiewicz z aplikacji BLIX w rozmowie z Monday News.

Zobacz także: Polskie gwiazdy w czasach dzieciństwa

46 proc. ankietowanych chce kupić prezent stacjonarnie. 36 proc. zamierza natomiast skorzystać z internetu. 14 proc. jeszcze nie wie, jaki sposób wybierze, a dla 8 proc. nie ma to znaczenia.

Sklepy stacjonarne nadal są preferowanym miejscem zakupów Polaków. To kwestia przyzwyczajenia, zwłaszcza starszych osób. Jednak Internet daje możliwość przejrzenia szerszego asortymentu i lepszego porównania cen, o czym już przekonuje się ok. 30 proc. badanych. Przewiduję, że ten odsetek będzie się powiększał w kolejnych latach - dodaje Lenkiewicz.

Prezenty najczęściej mają być kupowane w dyskontach - 39 proc. Na drugim miejscu badani wskazują e-sklepy -19 proc. Z kolei 18 proc. jeszcze nie wie, gdzie nabędzie upominek. 15 proc. stawia na sklepy z zabawkami, a 8 procent - na hipermarkety.

Prezenty na Dzień Dziecka. Co będą kupować Polacy?

Z badania wynika, że największym zainteresowaniem będą cieszyć się klocki - 39 proc. Prawie taką samą popularność będą mieć gry planszowe - 34 proc. Badani wymieniają też książki (27 proc.), słodycze (26 proc.) czy ubrania (23 proc.).

Kalkulacja zakupu obejmuje chęć odniesienia wszechstronnych korzyści. Dlatego dominują zabawki skłaniające dziecko do myślenia - uważa dr Maria Andrzej Faliński ze Stowarzyszenia "Forum Dialogu Gospodarczego".

Badanie metodą CAWI zostało przeprowadzone w dniach 30.04-02.05.2020 r. na próbie 1367 dorosłych Polaków.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić