Rekord oglądalności. Tylu Polaków obejrzało debatę prezydencką
Ponad 6 mln osób śledziło poniedziałkową debatę prezydencką, z czego najwięcej za pośrednictwem TVP 1, jak wynika z badań AGB Nielsen Media Research.
Poniedziałkowa debata prezydencka przyciągnęła przed telewizory 6 127 009 widzów, co stanowiło 55,26 proc. udziału w widowni telewizyjnej tego wieczoru. Najwięcej osób wybrało transmisję w TVP 1, gdzie średnia oglądalność minutowa (AMR) wyniosła 1 676 163, a udział w widowni (SHR) osiągnął 15,12 proc.
Drugie miejsce pod względem popularności zajęła stacja TVN24 z AMR na poziomie 1 559 983 i SHR wynoszącym 14,07 proc. Republika przyciągnęła 1 401 356 widzów, co przełożyło się na 12,64 proc. udziału w widowni.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kto wypadł najsłabiej w debacie? "Pierwsza taka kampania"
Pozostałe stacje miały znacznie niższą oglądalność. TVP INFO osiągnęło AMR 499 204 i SHR 4,59 proc., Polsat News 353 204 (3,19 proc. SHR), a TVP Polonia 271 917 (2,45 proc. SHR). Widzowie wPolsce24 stanowili 232 961 (2,10 proc. SHR), a Polsat News Polityka 132 221 (1,19 proc. SHR).
Badanie przeprowadzone przez AGB Nielsen Media Research opierało się na reprezentatywnej próbie ludności Polski powyżej 4. roku życia.
Kandydaci i sondaże
Wybory prezydenckie 2025 zbliżają się wielkimi krokami, a najnowsze sondaże wskazują na zaciętą rywalizację. Rafał Trzaskowski, kandydat Koalicji Obywatelskiej, prowadzi z poparciem 31,5 proc., podczas gdy Karol Nawrocki z PiS uzyskuje 23,6 proc. głosów. Sławomir Mentzen z Konfederacji zajmuje trzecie miejsce z 12,6 proc. poparcia.
Procedury głosowania
Głosowanie odbędzie się 18 maja, a ewentualna druga tura zaplanowana jest na 1 czerwca. Polacy przebywający za granicą mają czas do 13 maja na złożenie wniosków o ujęcie w spisie wyborców. Wnioski można składać pisemnie lub elektronicznie.