Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
BA
|

Śmiertelna substancja w Polsce. Powoduje nagły udar lub zawał

150
Podziel się:

GIS ostrzega przed gwałtownym wzrostem nowego środka odurzającego - MDMB-4en-PINACA. Produkty sprzedawane są jako tabletki, proszki, ziołowe mieszanki oraz liquidy do palenia. Po zażyciu MDMB-4en-PINACA mogą wystąpić halucynacje, paranoja, psychoza, a niektóre przypadki mogą być śmiertelne.

Śmiertelna substancja w Polsce. Powoduje nagły udar lub zawał
Nowy dopalacz w Polsce (PAP)

Główny Inspektorat Sanitarny ostrzega przed pojawieniem się w naszym kraju niebezpiecznej tendencji. W ostatnich sześciu miesiącach na terenie Polski dostrzeżony został gwałtowny wzrost nowej niebezpiecznej substancji odurzającej. Jej oficjalna nazwa to MDMB-4en-PINACA.

Mogą występować niepokojące objawy

Jak podają inspektorzy, dotychczas mieli oni do czynienia z Pinacą dodanej do mieszanki do palenia, była też używana w postaci proszku, kartoników nasączanych substancją oraz jako liquid do e-papierosa.

GIS alarmuje, że po zażyciu MDMB-4en-PINACA mogą wystąpić halucynacje, paranoja, psychoza, agresywne i gwałtowne zachowanie, strach i niepokój, zniekształcone postrzeganie czasu, nudności i wymioty, letarg, zaburzenia motoryki.

Niektóre przypadki mogą być śmiertelne

U osób, które zażyły niebezpieczną substancję, można było też zauważyć zaczerwienienie spojówek oczu, objawy sercowo-naczyniowe (nadciśnienie, tachykardia, ból w klatce piersiowej, zawał mięśnia sercowego, udar), a także drgawki, konwulsje, utrata przytomności i śpiączka.

Inspektorat podkreśla, że ze względu na swoją wysoką moc, MDMB-4en-PINACA może stwarzać wysokie ryzyko poważnych zatruć, które w niektórych przypadkach mogą być śmiertelne. Główny Inspektor Sanitarny zwraca uwagę na niebezpieczeństwo związane z użyciem nowych narkotyków, zwanych popularnie "dopalaczami".

Produkty sprzedawane jako tabletki, proszki, ziołowe mieszanki, jak również liquidy do palenia, często zmieniają skład i stężenie. Użytkownicy często nie są świadomi, jakie substancje spożywają, co powoduje trudności w niesieniu pomocy przez służby medyczne – zaznacza GIS.

Za wprowadzanie narkotyku grozi kara

Sanepid przypomina też w ostrzeżeniu, że za wprowadzanie do obrotu, przetwarzanie, posiadanie, przywóz i wywóz nowych substancji psychoaktywnych grozi kara grzywny, ograniczenia lub pozbawienia wolności.

Zobacz także: Samochód wjechał na deptak w Marbelli. Policja: kilkanaście osób rannych
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(150)
Mifune
9 miesięcy temu
Rozdawać za darmo po uprzednim zapoznaniu ze skutkami zażycia i podpisaniu orzeczenia ,że nie rości do prawa leczenia i ewentualnej renty.Tylko zasiłek pogrzebowy!
Za michę ryżu
9 miesięcy temu
Wy wszystko wiecie,tylko nie mówicie o tym co robią z ludźmi szczepienia na tzw.covid...
Dhdd
9 miesięcy temu
Uboczne skutki szczepienia chyba
Greg
9 miesięcy temu
A proszę mi powiedzieć kto jest Głównym Inspektorem Sanitarnym?? Bo z tego co wiem jeszcze nie został wybrany a ma to być lekarz więc jak to jest???!! Kto???
Smutny
9 miesięcy temu
Izraelski lek na Covid-19 o nazwie EXO-CD24 poddany II fazie badań w Atenach pozwolił wyzdrowieć 29 z 30 pacjentów w stanie od umiarkowanego do ciężkiego w ciągu maksymalnie 5 dni – donosi internetowe wydanie The Jerusalem Post.
Smutny
9 miesięcy temu
Właśnie się okazało,że koleżanka po przyjęciu zastrzyku na covid 19 dostała półpaśca ☹☹☹☹ I po poszukiwaniach w necie okazuje się, że ta choroba może być skutkiem tego produktu.
Magda
9 miesięcy temu
Oni mówią o tym eksperymencie medycznym na milionach ludzi na całym świecie który niszczy zdrowie?
głemboko wież...
9 miesięcy temu
Krótko mówiąc efekty po tym dopalaczu takie same jak po szczepionkach kowidowych.
Mona
9 miesięcy temu
Udar i zawał to powodują te wasze niby szczepionki które są eksperymentem medycznym odbierającym wielu ludziom zdrowie i źycie.Nie wiadomo jakie będą dalsze konsekwencje?
li99
10 miesięcy temu
Znaczy teraz wiemy po czym rząd ma odlotowe pomysły .
Katarzyna
10 miesięcy temu
"Użytkownicy często nie są świadomi, jakie substancje spożywają, co powoduje trudności w niesieniu pomocy przez służby medyczne." Dlatego należy zdepenalizować WSZYSTKIE narkotyki.
mnb
10 miesięcy temu
A kto to sprzedaje i po co?
Antoś
10 miesięcy temu
Mowa o szczepionkach a winę zwalają na coś innego. To było do przewidzenia.
(((
10 miesięcy temu
Aaaa ... czyli jak się ktoś poddał eksperymentowi medycznemu, to powiecie, że go porobiło PO tym specyfiku ??? }:-(((
...
Następna strona
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić